کد خبر 70630
۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

پرشین خودرو: یک هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی پرو، چند لحظه پس از فرود دچار آتش‌سوزی مهیبی شد، با این حال مسافران توانستند به سرعت هواپیما را ترک کرده و جز چند مورد جراحت جزئی، تلفات و خسارات جانی دیگر برجای نگذاشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، یک هواپیمای پرویی حامل 141 مسافر تنها کمی پس از فرود در باند فرودگاه شهر «جائوجا» این کشور دچار آتش‌سوزی شد.

براساس گزارش‌های ارسالی، تعدادی از مسافران دچار جراحت سطحی شدند، اما توانستند به سرعت از محل خارج شوند و این حادثه تلفاتی در بر نداشت.

به نظر می‌رسد که هواپیما با یک بال شکسته روی باند تغییر جهت داده و سریعا دچار آتش‌سوزی شد و غرق در آتش و دود شد.

به گزارش دویچه‌وله، شاهدان این حادثه می‌گویند که خلبان کنترل این هواپیما را به خاطر سرعت بالای باد از دست داد. هرچند یک گزارش موجود دیگر حکایت از این دارد که آتش‌سوزی به خاطر انفجار یکی از چرخ‌های هواپیما رخ داده است.

با این حال، کارلوس باسومبریو، وزیر کشور پرو اعلام کرد که آتش‌سوزی احتمالا زمانی آغاز شد که بال هواپیما روی باند کشیده شد.

به گفته وی، هواپیما نتوانست روی باند متوقف شود و آن‌ها برای متوقف کردنش با استفاده از بال‌ها دست به مانور زدند که ظاهرا عامل ایجاد آتش شد.

این حادثه حدود ساعت 5 صبح به وقت محلی رخ داد. این هواپیما که یک فروند بوئینگ 737-300 هوایپیمایی پرو بود که از مبدا لیما، پایتخت این کشور پرواز کرده بود و در شهر جائوجا در 260 کیلومتری غرب پایتخت فرود آمد.

این شهر، درون یک دره حاصلخیز در سلسله‌جبال آند قرار دارد که پس از بدترین سیل چند دهه اخیر این کشور، برای چند هفته ارتباط آن با دنیای خارج قطع شده بود.

کد خبر 70630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha