کد خبر 70705
۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴

پرشین خودرو: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به کشور از کاهش دمای هوا در پایتخت خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، احد وظیفه بیان کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، امروز در غالب مناطق به جز جنوب شرق استان هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش امروز در لرستان، شرق کرمانشاه، شمال چهارمحال وبختیاری، جنوب کهگیلویه وبویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال سمنان، گیلان، شمال خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی و شرق فارس است، ادامه داد: روز دوشنبه عمده فعالیت این سامانه درنیمه شمالی کشور خواهد بود ولی همچنان بارش‌های پراکنده در برخی نقاط نیمه جنوبی در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان پیش بینی می شود.

وظیفه بابیان اینکه شدت بارش در روز دوشنبه درنیمه غربی سمنان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و نیمه شمالی اصفهان خواهد بود اظهار کرد: روز سه شنبه بارش ها با شدت کمتر در نیمه شمالی کشور ادامه داشته و به تدریج این سامانه از کشور خارج می شود . طی امروز و فردا به سبب نفوذ توده هوای سرد ضمن کاهش دما در نیمه شمالی، بارش‌ها در مناطق کوهستانی ونقاط سردسیر شمال غرب وارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف است و در برخی ساعات وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های البرزمرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دریای خزر طی امروز و فردا و خلیج فارس و تنگه هرمز از دوشنبه تا پنجشنبه مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده نیز بیان کرد: آسمان تهران روز دوشنبه ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد و روز سه شنبه کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 13 درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

کد خبر 70705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha