بهترین دروغ های سیزده در دنیای خودرو

پرشین خودرو: سنت دروغ اول آوریل که تقریبا مصادف با ۱۳ فروردین است، در چند سال اخیر دنیای فناوری را هم به خود جذب کرده و گاهی کارشناسان حرفه‌ای را فریب داده است. این روزها، صنعت خودروی جهان هم با چند خبر غیر واقعی، افراد را تحت تاثیر این رویداد قرار داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، سابقه‌ی تاریخی دروغ اول آوریل به‌روشنی مشخص نیست؛ اما عده‌‌ای آن را به آغاز سال نوی میلادی در بهار نسبت می‌دهند؛ چرا که در میانه‌ی قرن شانزدهم، آخرین هفته‌ی ماه مارس که به اول آوریل منتهی بود، به عنوان تعطیلات سال نو رسمیت داشت و کسانی که ابتدای ژانویه (۱۰ دی‌ماه) را جشن می‌گرفتند، مورد تمسخر قرار می‌گرفتند. هر چند در نهایت با قبول عموم مردم، اول ژانویه که به تولد عیسی مسیح (ع) نزدیک است؛ به عنوان آغاز سال نو میلادی رسمیت یافت. در فرهنگ اروپایی، اول آوریل در واقع به نام روز احمق‌ها (April Fools' Day) نام‌گذاری شده است تا با افراد ساده‌لوح و زودباور برخوردی طنزآمیز داشته باشد.

امروز ۱۳ فروردین است و به طور حتم همه‌ی ما در کنار بزرگداشت طبیعت و گردش در آن، نیم‌نگاهی به دروغ‌های ۱ آوریل (مصادف با ۱۲ فروردین‌ماه) خواهیم داشت.

خودروی فرمول یک هاچ‌بک ساخت رنو

متن خبر: رنو به‌طور رسمی از معرفی خودروی جدیدی به نام هایانورا با کد RS17 خبر داد که اولین مدل هاچ‌بک در تاریخ فرمول یک خواهد بود. باک سوخت با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در انتهای RS17 جایگذاری شده است و این خودرو با اضافه کردن سپر عقب، چراغ روشنایی و بالچه‌هایی عرضه خواهد شد که از رنو کلیو گرفته شده است. توانایی فنی و قیمت این مدل نزدیک به مدل والکری استون‌مارتین خواهد بود.

دورغ 13 رنو

توضیح: بعد از وانت بی‌ام‌و، یک بار دیگر همه‌ی ما از تولید نشدن یک طرح مفهومی در صنعت خودروی جهان خوشحال خواهیم شد.

کلاه ایمنی مخصوص گربه ساخت لوتوس

متن خبر: اگر گربه‌ای دارید که به هنگام رانندگی شما، به نشستن روی صندلی و تماشای اطراف علاقه‌ دارد؛ با خرید کلاه ایمنی مخصوص لوتوس، حیوان خانگی خود را به پیست سرعت بیاورید. با توجه با اندازه‌ی تقریبا یکسان جمجمه، در اکثر گربه‌های خانگی، این کاسکت در سایز آن‌ها طراحی شده است؛ اما به تعداد محدود تولید خواهد شد.

دروغ 13 لوتوس

توضیح: آیا واقعا گربه‌ها از نشستن روی صندلی یک خودروی مسابقه‌ای، بستن کمربند ایمنی و حرکت سریع در پیچ‌های تند، لذت می‌برند؟

ابرخودرویی با پوشش پر، ساخت مک‌لارن

متن خبر: مک‌لارن؛ سوپراسپرت‌ ساز معروف انگلیسی در تلاش است تا عرضه‌ی خودروهای سفارشی با محدودیت تولید یک دستگاه را ادامه دهد و حالا به سراغ مدل 570 رفته است تا بدنه‌ی آن را همراه با ۱۰ هزار پر مصنوعی ساخته‌شده از ترکیبات فیبر کربن تولید کند.

دروغ 13 مکلارن

توضیح: باید به مک‌لارن بابت این ترفند خلاقانه در راه کاهش وزن تبریک گفت. هرچند که انگار یک گربه را در لباس کبوتر گذاشته است.

استفاده از فرمان خودرو در موتورسیکلت تریومف

متن خبر: با این ترفند، عده‌ی زیادی از رانندگان خودروها، به راندن موتورسیکلت‌ تشویق می‌شوند و با همه‌گیر شدن آن، شاید تأثیر مثبتی بر کاهش ترافیک دیده شود. تریومف که از با سابقه‌ترین برندهای سازنده‌ی موتورسیکلت جهان محسوب می‌شود، به‌تازگی یک فرمان به شعاع ۲۶ سانتیمتر را جایگزین دوشاخ فرمان سنتی موتورسیکلت کرده است.

دروغ 13 تریومف

توضیح: چند مؤسسه‌ی ایمنی جهان در حال کار روی افزایش ایمنی موتورسیکلت‌های مجهز به این نوع فرمان هستند. احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد نصب کیسه‌ی هوا روی این وسیله خواهیم بود.

ون مخصوص بستنی‌فروش‌ها ساخت مان

متن خبر: شرکت مان (MAN) آلمان که شهرت زیادی در ساخت خودروهای ون و ترابری دارد، قرار است در یک روز به ثبت سفارش ون مخصوص فروش بستنی بپردازد. این خودرو تجهیزات مناسب ساخت و نگهداری انواع بستنی را در خود دارد و فقط به تعداد ۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.

دروغ 13 ون بستنی مان

توضیح: امیدواریم شرکت مان، مهلت ثبت سفارش این مدل را به چند روز افزایش دهد؛ چرا که ممکن است عده‌ی زیادی از بستنی‌فروش‌ها با مشغله‌ی کاری زیاد، روز خاص ثبت نام را از دست بدهند.

ایموجی روی شیشه‌ی خودروهای ام‌جی

متن خبر: تصور کنید پشت سر یا روبه‌روی خودروی دیگری در حال رانندگی هستید و می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید. مسلما این کار به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل، مهندسان شرکت ام‌جی (MG) سیستمی طراحی کرده‌اند که روی شیشه‌ی جلو یا عقب خودروی شما، ایموجی نشان بدهد. این فناوری که به کمک ترکیب شیشه با چندین LED حاصل شده است ، MICE نام دارد که مخفف عبارت MG Inter-Car Emoji است.

دروغ 13 MG

توضیح: با توجه به اینکه خودروهای امروزی هنوز با دست انسان هدایت می‌شوند، ام‌جی استفاده از فناوری خود را بی‌نیاز از دخالت دست و هماهنگ با فرمان‌های صوتی راننده معرفی کرده است، اما فعلا توضیحی درباره‌ی ایجاد اختلال در دید راننده و سرنشینان نمی‌دهد.

تحویل خودروهای هیوندای از طریق آسمان

متن خبر: مدتی قبل، هیوندای سرعت تحویل قطعات یدکی به تعمیرگاه‌ها و دارندگان خودروهای این برند را از طریق ایجاد امکانات جدید در وب‌سایت اینترنتی آن (Click to Buy)، افزایش داد. به‌تازگی مدیران این برند کره‌ای از تحویل سفارش مشتریان خود با استفاده از پهپادهای مدرنی خبر داده‌اند که در آینده‌ی نزدیک، مرسولاتی به سنگینی ۲ هزار کیلوگرم را در اسرع وقت، به مقصد خواهد رساند. در صورت نهایی شدن این طرح به نام Click to Fly، خودروهای هیوندای که اکثرا زیر ۲ تن وزن دارند هم قابل تحویل به‌صورت هوایی خواهند بود.

توضیح: شرایط آب و هوایی ممکن است بر عملکرد این پهپادها اثر بگذارد، هرچند که توانایی حمل ۲۰۰۰ کیلوگرم بار توسط آن‌ها، رکورد جدیدی در تاریخ هوانوردی خواهد بود.

فناوری کنار زدن دیگر خودروها در اتوبان از لکسوس

متن خبر: همه‌ی ما گیر کردن پشت یک خودروی کند، در بزرگ‌راه‌ها را تجربه کرده‌ایم؛ اما با گسترش فناوری‌های مدرن کنترل خودکار خودرو (خودران)، لکسوس به کمک صاحبان خودروهای اسپرت آمده است. این ابتکار نرم‌افزاری که Lane Valet نام دارد، به کامپیوتر خودرویی که در مقابل شما است، متصل خواهد شد و آن را به لاین کنار هدایت خواهد کرد. به لطف این فناوری، سبقت گرفتن در اتوبان‌ها ساده‌تر خواهد شد.

توضیح: به عقیده‌ی کارشناسان، ابتکار لکسوس در این خبر، آن را به یکی از بهترین دروغ‌های ۱۳ امسال تبدیل کرده و ساخت فیلم کوتاه باورپذیر، برای آن شایسته‌ی تقدیر است. 

استفاده از اپلیکیشن روی شیشه خودروهای هوندا

متن خبر: تصور کنید پشت فرمان، در حال رانندگی هستید و می‌خواهید قرار ملاقات‌ها و برنامه‌ی روزانه‌ی خود را چک کنید. در این حالت امکان دیدن این اطلاعات روی شیشه‌ی جلوی خودرو راهگشا خواهد بود. اما مهندسان هوندا امکان جالبی به این فناوری اضافه کرده‌اند که آن، امکان رفتن به صفحه‌ی بعدی اپلیکیشن، شبیه به کشیدن دست روی نمایشگر تلفن همراه، از طریق فرمان دادن بهبرف‌پاک‌کن و حرکت آن روی شیشه است. با این سامانه امکان لایک زدن پست‌های دیگران در شبکه‌های اجتماعی هم وجود خواهد داشت.

H-Swipe دروغ 13 هوندا

توضیح: هوندا معتقد است که این ابتکار می‌تواند منجر به کاهش توجه راننده به جاده شود؛ پس استفاده از آن را محدود به زمانی کرده است که خودرو در ترافیک یا پارکینگ، در حالت ایست کامل باشد.

برنزه کردن راننده در مدل جدید ساندرو

متن خبر: در حالی‌که ۹۰ درصد مشتریان خودروی ساندرو، آن را به دلیل داشتن قیمت مناسب و اقتصادی می‌خرند؛ احتمالا از برنزه شدن کم‌هزینه با این آپشن لذت می‌برند. در کشورهایی که روزهای آفتابی سال در آن‌ها کم است و مردم فرصت زیادی برای رفتن به مراکز خدمت آرایشی و زیبایی ندارند، این فناوری راه‌گشا خواهد بود.

توضیح: احتمالا این آپشن جالب به‌زودی در خودروهای کلاس لوکس از رولزرویس و مرسدس بنز قابل سفارش خواهد بود. هرچند ممکن است کمربند ایمنی تأثیر جالبی بر روند برنزه‌ کردن بدن نداشته باشد و حضور بدون لباس در خودرو، در بسیاری از کشورها خلاف قانون باشد.

اشکودا خانواده اجاره می‌دهد

متن خبر: روند تست محصولات، اهمیت فراوانی برای خودروسازان دارد و حالا برند اروپایی اشکودا برای آزمودن عمکرد مدل کودیاک، حق انتخاب جالبی برای مجردها یا تازه ازدواج‌کرده‌ها قرار داده است. در این روش، لیستی از انواع خانواده‌ها با تعداد فرزندان مختلف و حتی دارنده‌ی حیوانات خانگی قرار دارد که شما می‌توانید با اجاره‌ کردن هرکدام از آن‌ها، یک آزمایش واقعی با مدل کودیاک را پیش از خرید آن تجربه کنید.

دروغ 13 اشکودا Skoda’s Rent-A-Family

توضیح: اگر مدل کودیاک واقعا خودروی مناسبی برای یک خانوده‌ی پرجمعیت باشد، ابتکار اشکودا می‌تواند تأثیر مثبتی بر تشویق جوانان به ازدواج و به دنیا آوردن فرزندان متعدد داشته باشد.

خرید ماه‌نورد توسط یک سایت اینترنتی

متن خبر: ماه‌نورد LRV-001 که برای حرکت فضانوردان در سطح ماه توسط فضاپیمای آپولو به این قمر فرستاده شد، توسط سایت Webuyanycar.com از ناسا خریداری شده است. قیمت این خودروی فضایی هنوز مشخص نیست؛ چرا که باید هزینه‌ی انتقال آن از ماه به زمین نیز برآورد شود.

LRV 001

توضیح: ماه‌نورد LRV-001 از سال ۱۹۷۱ روی سطح ماه رها شده است و احتمالا تحت تأثیر اشعه‌ی خورشید و شرایط آب و هوایی آن محل، در شرایط مساعدی نیست و پس از بازگشت به زمین نیازمند تعمیرات اساسی خواهد بود.

سبد حمل سگ از بی‌ام‌و

متن خبر: سبد حمل سگ بی‌ام‌و مجهز به فناوری جدید این شرکت موسوم به dDrive خواهد بود. این شبه‌خودرو، درواقع توانایی حرکت ندارد و روی زمین ثابت است؛ اما با داشتن فن‌های پرقدرت توربو در قسمت جلو، حرکت باد را طوری شبیه‌سازی می‌کند که سگ روی آن، احساسی شبیهِ بودن در یک خودروی کروک را تجربه خواهد کرد. با این ابتکار، امنیت سگ‌ها تضمین خواهد شد و نیازی نیست نگران بیرون بودن سر این حیوانات از پنجره‌ی خودرو باشید.

توضیح: بعد از شاهکار وانت بی‌ام‌و، طرح مفهومی سبد سگ، همه‌ی علاقه‌مندان این برند آلمانی را به حضور قدرتمند آن در دروغ‌های ۱۳ فروردین سال‌های بعد امیدوار کرده است.

کد خبر 70735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha