کد خبر 70798
۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
تمرکز بر تحقیق و توسعه در صنعت خودرو

پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: بهترین راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال در صنعت خودرو، فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه در این صنایع است.

به گزارش پرشین خودرو، بهروز مشهدی اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای تحقیق و توسعه صنعت خودرو چندان فعال نیستند و به همین دلیل خودروسازان داخلی با ضعف دانش طراحی خودرو مواجه هستند.

وی با بیان اینکه تمرکز بر طراحی و تولید محصول با برند داخلی از راهکارهای مهم برای افزایش اشتغال در صنعت خودرو است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی مهندس تحصیل کرده در رشته‌های مرتبط صنعت خودرو وجود دارند که خودروسازان با جذب آنها می‌توانند از یک سو توان مهندسی و طراحی خود را تقویت کرده و از سوی دیگر اشتغال را افزایش دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: خودروسازان داخلی باید با سرمایه‌گذاری در واحدهای تحقیق و توسعه در جهت دستیابی به دانش فنی طراحی و تولید خودرو با برند ملی حرکت کنند.

وی افزود: طراحی و تولید خودرو با برند ملی و داخلی مهمترین راهکار موجود برای افزایش اشتغال در زنجیره تولید خودرو به‌ویژه در صنایع قطعه‌سازی مرتبط با صنعت خودرو است.

مشهدی با بیان اینکه ارتباط با خودروسازان خارجی برای انتقال دانش فنی خوب است اما نباید تنها به مونتاژ خودروهای خارجی اکتفا کرد، تصریح کرد: خودروسازان باید در کنار همکاری با خودروسازان خارجی نسبت به انتقال دانش فنی و بومی‌سازی دانش تولید خودرو اقدام کنند.

ایسنا

کد خبر 70798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha