کد خبر 70828
۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
قرارداد خرید 80 فروند بوئینگ نهایی شد

پرشین خودرو: قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ به ارزش 16 میلیارد و 600 میلیون دلار نهایی شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از العالم، فرهاد پرورش، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز (یکشنبه) از امضای قرارداد قطعی خرید 80 فروند هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ خبر داد.

پرورش در حاشیه امضای قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) با مدیران شرکت هواپیماسازی بوئینگ که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، به خبرنگاران گفت: 50 فروند این هوپیما مدل 737 و 30 فروند دیگر مدل 777 پهن پیکر هستند که در یک دوره 10 ساله به «ایران ایر» تحویل می شود.

طبق این قرارداد نخستین فروند از هواپیماهای بوئینگ در سال ۲۰۱۸ و مابقی در یک دوره 10 ساله از زمان امضای قرارداد، به ایران تحویل داده می‌شود.

قرارداد با تایید دولت آمریکا نهایی شد


فلچر باراک دال، معاون مدیرعامل شرکت هواپیماسازی بوئینگ، نیز ارزش این قرارداد را 16 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: بوئینگ قرارداد فروش 80 فروند هواپیما را با تایید دولت آمریکا، با ایران نهایی کرد.
وی گفت: به دنبال قرارداد خردادماه امسال، امروز سند نهایی به امضا رسید و خرسندیم که بوئینگ بار دیگر همکاری خود را با ایران آغاز کرده است.

قرارداد خرید هواپیماهای مسافربری از بویئنگ و ایرباس پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، با شرکت های بوئینگ آمریکا و ایرباس فرانسه درحال انجام است. طبق توافق های صورت گرفته پس از اجرایی شدن برجام قراراست ایران از ایرباس 118 فروند و از بوئینگ 100 فروند هواپیمای مسافربری خریداری کند.

کد خبر 70828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha