کد خبر 70829
۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
رکورد شکنی ثبت ۲۵ هزار پرواز در ۲۰ روز

پرشین خودرو: حدود ۷۰ درصد پروازهای امسال در سه فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و مشهد انجام شده است.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این مطلب گفت: از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

اسفندیاری افزود: بر اساس آمار تجمعی از ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه سال جدید ۲۵هزار و ۵۴۹ پرواز در کل فرودگاه‌های کشور انجام شده است که حاکی از رشد ۱۴ درصدی در نشست و برخاست هواپیما است.

وی با اعلام اینکه طی این مدت در فرودگاه مهرآباد ۶ هزار و ۸۵۲ پرواز انجام و ۸۳۰ هزار و ۴۲۳ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند، افزود: در فرودگاه مهرآباد به رشد ۱۵ درصدی در نشست و برخاست هواپیما رسیدیم.

به گفته اسفندیاری، در فرودگاه مشهد نیز حدود ۳ هزار و ۶۲۶ پرواز انجام شده که نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی پروازها است.

‌قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین خبر داد که در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با انجام ۳ هزار و ۹۱۳ پرواز شاهد رشد ۱۴ درصدی در آمار پروازی این فرودگاه هستیم.

وی با اعلام اینکه این سه فرودگاه چیزی حدود ۷۰ درصد کل پروازهای ایام نوروز را انجام داده‌اند، ادامه داد: این درحالی است که مجموعه پروازها در سال ۹۵ در مجموع ۲۲ هزار و ۴۱۱ پرواز بوده است که در مقایسه با آمار بیش از ۲۵ هزار پروازی امسال رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

کد خبر 70829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha