خودروهای یورو5 مشکلی برای مصرف بنزین با استاندارد پایین تر ندارد

پرشین خودرو: رییس سازمان ملی استاندارد گفت: مصرف بنزین یورو 4 توسط خودروهای با کیفیت و دارای استاندارد یورو 5 و 6 آلودگی را تشدید نمی کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از انتقاداتی که از ابتدای سال 95 توسط انجمن  واردکنندگان و برخی از نمایندگی های برند های معتبر بر ضوابط جدید واردات خودرو وارد می شود، اجبار ایشان به واردات خودرو با استاندارد یورو 5 و 6 است.

افزایش سطح استانداردی خودروها از یورو4 به یورو 5 و 6 باعث شده است تا مشکلات جدیدی بر سر راه واردات ایجاد شده و هزینه های واردات را افزایش دهد.

افزایش قیمت تمام شده خودرو برای واردکننده بی شک به معنی گرانتر فروختن این خودرو ها در بازار داخلی و به ضرر مشتری است.

مخالفان این قانون بر این عقیده هستند که در زمان حال و با توجه به این که هنوز تمام بنزین توزیع شده در کشور یورو 4 نبوده و یورو 2 توزیع می شود، اجبار واردکنندگان به واردات خودرو با استاندارد یورو5 و یورو 6 عاقلانه نیست.

به عقیده کارشناسان حوزه خودرو، وقتی استاندارد خودرو و سوخت مصرفی با هم برابر نباشند، مشکل آلودگی ایجاد شده بیشتر خواهد بود.

نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو در واکنش به اعتراض واردکنندگان خودرو گفت:تولید بنزین یورو 5 در وزارت نفت در حال پی گیری و برنامه ریزی است و به زودی تولید این بنزین نیز کلید خواهد خورد و قطعا وزارت صنعت در تمام قراردادهای جدید خودرویی خود باید به این نکته توجه کند که تمام خودروهای جدید با استاندارد یورو 5 و یورو 6 تولید شوند.

وی ادامه داد: مقداری از بنزین مصرفی کشور وارداتی است و می توانیم با استاندارد بالا وارد کنیم بنابراین برای تامین این نوع بنزین با استاندارد یور 5 و 6 مشکلی پیش نخواهد آمد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد الزام جدید برای واردات خودرو با استانداردی بالاتر از استاندارد بنزین داخلی گفت: ما در مورد آلایندگی خودرو های وارداتی ورود نکردیم ولی همه خودروهای وارداتی با نظارت وزارت صنعت رخ می دهد و بنده فکر نمی کنم با استفاده از بنزین یورو 4 مشکلی برای خودروهای یورو 5 و 6 به وجود بیاید و آلایندگی نیز افزایش نخواهد یافت.

پیروزبخت تاکید کرد: در حال حاضر آلایندگی بنزین و خودرو ها کنترل شده و استانداردهایی که تدوین شده است مشکلات آلوده سازی توسط سوخت و خودرو را کاهش می دهد و بنده فکر می کنم تا زمان واردات خودروهای یورو 5، بنزین یورو 5 هم در دسترس مردم کشور باشد.

کد خبر 70963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha