کد خبر 71024
۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳
تیونینگی خاص از شاسی بلند «مازراتی»

پرشین خودرو: درحالی‌که مدت زیادی از عرضه‌ی عمومی خودروی لوانته نمی‌گذرد، نویتک به خوبی این شاسی‌بلند ساخت مازراتی را بهینه‌سازی کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، اگر علاقه‌مند دنیای خودرو و محصولات ارتقاءیافته باشید، مسلما نام نویتک روسو (Novitec Rosso) را شنیده‌اید. این شرکت آلمانی که مدیریتی ایتالیایی دارد، در باواریا واقع شده و در اصل با هدف تیونینگ محصولات ارزشمند فراری شکل گرفته است. امروزه نویتک صرفا روی خودروهای فراری، لامبورگینی، مک‌لارن، رولزرویس و مازراتی کار می‌کند و در زمینه‌ی بهینه‌سازی پیشرانه و مباحث فنی خودروها، از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود.

مازراتی لوانته؛ با تیونینگ نویتک

مازراتی لوانته، اولین تجربه‌ی این برند اصیل ایتالیایی در کلاس کراس‌اوورها است و در حالت استاندارد، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین‌توربوی آن، ۴۲۴ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌ای که نویتک از این خودرو عرضه کرده؛ قدرت پیشرانه را به ۴۹۵ اسب بخار رسانده و گشتاور را به ۶۵۹ نیوتن‌متر افزایش داده است. در این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با ۰.۳ ثانیه کاهش، ۴.۸ ثانیه خواهد بود و نهایت سرعت ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت در اختیار راننده خواهد گذاشت.

بهینه‌سازی نویتک منحصر به پیشرانه نیست و کیت آیرودینامیک تازه‌ای نیز برای لوانته در نظر گرفته که بخش‌های زیادی از آن، آلیاژ فیبر کربن است و رینگ‌های اسپرت ۲۲ اینچی را شامل می‌شود. سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو نیز با کاهش ارتفاع همراه بوده و جلوه‌ی اسپرت لوانته را افزایش داده است.

مازراتی لوانته؛ با تیونینگ نویتک

نویتک نسخه‌ی دیزل لوانته به قدرت ۲۷۵ اسب بخار را هم بهینه سازی کرده است تا بدین ترتیب، پیشرانه‌ی یادشده، ۳۲۲ اسب بخار قدرت تولید کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به ۶.۲ ثانیه برساند. از سویی دیگر، مدل دیزل ۲۵۰ اسب بخار نیز در نسخه‌ی نویتک، ۳۰۱ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این شرکت هم‌چنین یک کیت الکترونیکی برای کنترل خروجی اگزوز لوانته طراحی کرده است که تأثیر زیادی بر جذاب شدن صدای پیشرانه‌ی آن دارد.

نویتک هنوز قیمت رسمی نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی لوانته را اعلام نکرده است؛ اما قیمت پایه برای مدل استاندارد این خودرو، ۷۳ هزار دلار در نظر گرفته شده است که همراه با آپشن‌های کامل به مرز ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد. استقبال از اولین کراس‌اوور مازراتی آن‌چنان که انتظار می‌رفت، جالب نبوده است و به نظر می‌رسد نسخه‌ی نویتک آن، تنها به شرط داشتن قیمتی منطقی مورد توجه واقع شود؛ چرا که در رنج قیمت ۷۰ هزار دلار، خودروهای مطرحی هم‌چون پورشه کاین، رنجروور اسپرت و مرسدس GLE حضور قدرتمندی دارند.

کد خبر 71024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha