کد خبر 71041
۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

پرشین خودرو: مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه سیزدهمین قطار گردشگری در تاریخ ۱۸ فروردین در تهران به کار خود پایان می‌دهد گفت: علاوه بر آغاز حرکت بخش دوم همین قطار با حضور مسافران خارجی دیگری، یک قطار گردشگری نیز با حضور اتباع خارجی در تاریخ ۲۵ فرودین سفر خود در ایران را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علی کاظمی منش با اشاره به برنامه زمانبندی ورود و خروج قطارهای گردشگری اظهار داشت: سیزدهمین قطار گردشگری در تاریخ ۱۲ فرودین از مرز ملی سرخس وارد کشور شد و به ترتیب با عبور از شهرهای مشهد، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز شرایط بازدید گردشگران را فراهم کرد.

وی افزود: این قطار در تاریخ ۱۸ فروردین به تهران می‌رسد و سپس مسافران این قطار پس از بازدید پایتخت با هواپیما به کشورهای خود بازخواهند گشت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با اشاره ورود گروه گردشگری دیگری به تهران بیان داشت: پس از سوار شدن به این قطار گردشگری در همان روز، بخش(leg) دوم این قطار گردشگری حرکت خود را به مقصد مشهد آغاز می‌کند و سپس از شهرهای کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، کاشان، شوش و پل ورسک عبور می‌کند.

به گفته کاظمی منش، مسافران این قطار گردشگری را اتباع کشورهایی از آمریکا، آسیا و اروپا تشکیل می دهند و طبق برنامه این تور گردشگری در تاریخ ۲۸ فروردین پایان می‌یابد.

وی در ادامه از برگزاری تور گردشگری دیگری در تاریخ ۲۵ فروردین ماه به نام هراز و یک شب با حضور مسافرانی از کشورهای آلمان، سوئیس، روسیه، مکزیک، ترکیه، فنلاند و دانمارک خبر داد و گفت: مسیر حرکت این تور گردشگری نیز از سرخس به عنوان مسیر ورودی به کشور آغاز می‌شود و در ادامه از شهرهای مشهد، یزد، اصفهان و شیراز بازدید می‌کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و زمان بندی چندین تور گردشگری بین المللی قطعی شده است که طی سال جاری با حضور مسافران خارجی وارد کشور خواهند شد.

کاظم منش یادآور شد: در داخل کشور نیز ۱۴ قطار گردشگری و یک قطار گردشگری برنامه‌ای راه‌اندازی شده است که شاهد فعالیت قطار برنامه‌ای در مسیر اندیمشک-تنگه پنج در ایام تعطیلات عید نوروز بودیم.

وی با بیان اینکه «برنامه‌های گردشگری راه‌اهن به مرور زمان رو به افزایش است» یادآورد: از سه سال قبل تا کنون ۱۳ قطار گردشگری با امنیت و ایمنی کامل در داخل کشور تردد کرده‌اند که نشان از برنامه‌ریزی و حضور جدی راه‌آهن در صنعت گردشگری دارد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن عنوان کرد: همچنین باید توجه داشت که صنعت گردشگری به یک قلب تپنده برای امتداد چرخه خود نیاز دارد که می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که حمل‌ونقل نقش آن قلب تپنده را ایفا می‌کند.

کد خبر 71041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha