کد خبر 71052
۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

پرشین خودرو: رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه برنامه و بودجه تنها ۲۰ درصد عملیاتی شده است گفت: سال آینده در تولید بنزین خودکفا می‌شویم.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا تابش در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به اینکه رشد پایدار بدون آسیب‌پذیری از مخاطرات بیرونی یکی از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: در برنامه و بودجه بهترین برنامه‌ها تنها 20 درصد عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رساندن تورم بالای 40 درصد به زیر 10 درصد و رشد اقتصادی منفی 6 درصد را به بالای مثبت 4 درصد رساندن ارزش بسیار خوبی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه ان‌شاءالله تا سال آینده به خودکفایی در تولید بنزین می‌رسیم، گفت: اگر بخواهیم خودمان را با کشورهایی از جمله کره و ژاپن مقایسه کنیم می‌بینیم عقب هستیم.

تابش افزود: در استان یزد محمل‌های تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله دانش و نیروی انسانی متخصص، ذخایر معدنی بسیار خوب همه و همه وجود دارد و ظرفیت‌های خوبی برای خروج از اتکا به نفت داریم.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی داریم ولی باید موانعی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه سفرهای زیادی از سوی وزرا در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: وزرایی که به استان‌ها سفر می‌کنند پس از پایان سفر اعلام کنند که یک یا دو مشکل استان را برطرف می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد مهمترین مشکل استان یزد را آب دانست و گفت: خیلی از کشورهای منطقه از آب‌های خلیج فارس استفاده می‌کنند و اگر ما همچنان تعلل کنیم تا 5 سال آینده هم راه به جایی نمی‌بریم به همین دلیل وزرای حاضر در این جلسه قول دهند که فاینانس‌های مرتبط با پروژه انتقال آب به یزد مصوب و امضا شود.

کد خبر 71052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha