کاهش 10 درصدی تلفات رانندگی در جاده ها

پرشین خودرو: سخنگوی نیروی انتظامی گفت: یکی از سرشبکه‌های مافیای مخدر شیشه در فرودگاه امام خمینی(ره) هنگام خروج از کشور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  پرشین خودرو،  سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: آمارهایی که توسط این جانب در رسانه‌ها منتشر شده مربوط به بازه زمانی 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه بوده که به شرح زیر است.

وی ادامه داد: برای آسایش و رفاه هر چه بیشتر شهروندان در ایام نوروز پلیس از 25 اسفندماه 95 طرح نوروزی خود را با به کارگیری حدود 300 هزار تن کلید زد. همچنین ناجا با برپایی بیش از 4 هزار و 500 ایستگاه انتظامی و به کارگیری بیش از 26 هزار گشت انتظامی به صورت شبانه‌روزی امنیت را برای شهروندان رقم زد.

*کاهش 10 درصدی جانباختگان تصادفات در سر صحنه


معاون اجتماعی ناجا با اشاره به تصادفات رانندگی گفت: بیش از نیمی از تصادفات رانندگی در شعاع 30 کیلومتری مقصد و در نیمه دوم روز انجام شده بود و ما شاهد کاهش 10 درصدی جانباختگان تصادفات در سر صحنه بودیم.


سردار منتظر‌المهدی تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که حدود 2 میلیون خودرو جدید در سال 95 به ناوگان خودرویی کشور افزوده شد و حدود یک میلیون و 800 هزار گواهینامه جدید صادر گردید.


سخنگوی ناجا با اشاره به 4 عامل اصلی تصادفات افزود: حدود 40 درصد از تصادفات که رخ داده به علت عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی و خستگی و خواب‌آلودگی و 23 درصد نیز به جهت سرعت غیر مجاز و حدود 19 درصد انحراف به چپ و همچنین 39 درصد مربوط به واژگونی خودرو بود که ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بود.


وی خاطر نشان کرد: در بین تصادفات بیشترین حوادث متعلق به خودرو‌های سواری و کمترین آن مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی بوده است.


سردار منتظر‌المهدی با اشاره به کاهش 13 درصدی جرایم جنایی در نوروز گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در طول ایام نوروز پا به رکاب بودند و به همین دلیل شاهد کاهش 5 درصدی سرقت‌های مهم بودیم.


سخنگوی ناجا متذکر شد: کاهش 7 درصدی سرقت‌های خودرو، 9 درصدی موتورسیکلت و 18 درصدی سرقت مغازه‌ها به دلیل تلاش‌های پلیس آگاهی در ایام نوروز بود.


وی با اشاره به کشفیات خودروهای مسروقه در سال 95 ادامه داد: حدود 90 درصد کشفیات خودرو در سال 95 بود که 25 درصد خودروهای سرقت شده در 24 ساعت اول و 47 درصد آن‌ها در یک هفته اول و 25 درصد آن‌ها در یک ماهه اول کشف شد که خودرو پراید کماکان جایگاه نخست خودروهای مسروقه را از آن خود کرده است.

*کشف 19 تن موادمخدر در طرح نوروزی ناجا


سردار منتظر‌المهدی با اشاره به کشف 19 تن موادمخدر در طرح نوروزی ناجا تصریح کرد: ما شاهاد افزایش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در طرح نوروزی بودیم. در همین ایام بودیم که یکی از سرشبکه‌های تولید و توزیع مواد روان‌گردان شیشه در حین فرار در فرودگاه امام خمینی(ره) شناسایی و دستگیر شد که فقط در یکی از کارگاه‌‌های وی حدود 70 کیلو شیشه کشف شد.


سخنگوی ناجا با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی ادامه داد: در نوروز افزایش 30 درصدی جرایم سایبری را شاهد بودیم که بخش قابل توجه این جرایم در حوزه کلاهبرداری مالی و اجناس ممنوعه بود که در حوزه تلگرام مشاهده شد.


وی ادامه داد: در فرماندهی هواپیمایی نیروی انتظامی بالگردهای ناجا حدود 271 ساعت پرواز داشتند که در زمینه امدادرسانی جاده‌ای، اورژانسی و انتظامی بود.


سردار منتظر‌المهدی با اشاره به نقش رسانه‌ها در عملکرد موفق ناجا تصریح کرد: ارسال بالغ بر 3 هزار دقیقه گزارش و خبر رادیویی و پخش حدود 600 دقیقه برنامه تلویزیونی از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و رسانه‌ها در موفقیت ناجا در طرح نوروزی مؤثر بود.

*رضایت 84 درصدی مردم از ناجا


سخنگوی ناجا با اشاره به رضایتمندی مردم از پلیس خاطر نشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که مردم از نیروی انتظامی رضایت 84 درصدی داشتند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: میانگین احساس امنیت جانی، مالی، ناموسی، روانی، اجتماعی و اخلاقی مردم نیز به شدت افزایش پیدا کرده است که این نشان از موفقیت ناجا دارد.

باشگاه خبرنگاران 

کد خبر 71103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha