رقابت ۴۲ طرح نوآورانه در رویداد چالش نفوذپذیری هوا در تایر

پرشین خودرو:42 طرح مفهومی به رویداد نوآوری با عنوان «کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو» ارسال شده است که با معرفی ایده‌های برتر، صاحبان طرح‌های برگزیده باید تا خرداد ماه امسال نمونه اولیه را ارائه دهند.

به گزارش پرشین خودرو، چالش نوآوری «کاهش نفوذپذیری هوا در لایه داخلی تایر خودرو» که رقابت فناورانه دیگری از سری چالش‌های نوآوری و فناوری نانو است، از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و بنا به درخواست یکی از شرکت‌های تولیدکننده تایر در کشور برگزار می‌شود.

این چالش که هدف آن بهینه‌سازی فرمولاسیون فعلی تایرها است، در پی «راهکاری بر پایه فناوری نانو برای افزایش مقاومت تایر خودرو در برابر نفوذ هوا همزمان با کاهش ضخامت و وزن لایه داخلی تایر» است.

سومین چالش نوآوری نانو که از ۱۰ بهمن‌ماه 95 فرآیند ثبت‌نام آن کلید خورد، پس از مهلتی ۵۰ روزه برای ارسال طرح‌های پیشنهادی، ۳۰ اسفندماه بسته شد و وارد مرحله ارزیابی طرح‌های دریافتی شد.

در مدت ثبت‌نام این چالش نوآوری، ۴۲ طرح مفهومی از سوی شرکت‌کنندگان دریافت شد که ۲۰ طرح به شکل تیم و ۶ طرح از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت شده است. در میان طرح‌های دریافت شده، بیش از یک‌ چهارم آنها دارای نمونه اولیه بوده و به همین تعداد طرح نیز دارای مقاله علمی و پژوهشی مرتبط با موضوع و مساله محوری این چالش هستند.

با پایان یافتن مهلت ثبت نام فرآیند داوری طرح‌ها آغاز شده است و با معرفی طرح‌های برتر، منتخبان باید تا خردادماه امسال مستندات آزمایشگاهی خود را تکمیل کرده و نمونه اولیه از ایده خود ارائه دهند. در تیرماه نیز نتایج ارزیابی نمونه اولیه طرح‌ها اعلام خوهد شد.

به طرح‌های برگزیده مرحله اول این رویداد ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی اعطا میشود تا صاحبان طرح‌های برگزیده ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی، نمونه اولیه (آزمایشگاهی) از طرح خود را توسعه دهند.

در پایان نفرات اول تا سوم این مرحله به ترتیب جوایز ۲۰۰، ۱۰۰ و ۵۰ میلیون ریالی همراه با تسهیلات تجاری‌سازی دریافت خواهند کرد. برندگان مرحله دوم چالش همچنین فرصت همکاری برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن تا مرحله تولید انبوه را با شرکت درخواست‌کننده برپایی این چالش خواهند داشت.

ایسنا

کد خبر 71134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha