کمترین کرایه متعلق به کدام تاکسی یاب اینترنی است؟

پرشین خودرو: چندی است استارت آپ های ایرانی در حوزه حمل و نقل برای خود شهرتی دست و پا کرده و با اقبال عمومی مواجه شده اند، اقبالی که آنها را وادار به رقابتی شدید با یکدیگر کرده است. به نظر شما در این رقابت کدام شرکت کمترین میزان کرایه را دریافت می کند؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چند سالی می شود که تاکسی اینترنتی در کشورهای پیشرفته در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

این تاکسی اینترنتی که با نام اوبر برای کاربران ایرانی شناخته شده است جابجایی در شهر ها را به کاری آسان تبدیل کرد که لازمه آن داشتن یک گوشی هوشمند است.

چند سال بعد از راه اندازی اوبر، کاربران ایرانی شبکه جهانی اینترنت با نام اسنپ آشنا شدند که اقدام به ارائه سرویس دربستی به مسافران بر پایه موبایل می کرد.

با جا افتادن اسنپ بین پایتخت نشینان و استقبال از حمل و نقل عمومی هوشمند شرکت های دیگری نیز به فکر ارائه خدمات به شهروندان تهرانی افتادند که نتیجه آن ظهور شرکت تپسی بود.

با ورود تپسی و اسنپ به بازار و رقابت شدید این دو شرکت برای جذب مسافر بیشتر، شاهد سقوط نرخ کرایه ی خودروهای دربستی این شرکت ها بودیم به نحوی که این کاهش نرخ، نارضایتی بسیاری را در میان رانندگان این دو شرکت مطرح تاکسی اینترنتی ایجاد کرد.

با این کاهش نرخ و به اصطلاح دامپینگ این شرکت ها در نرخ کرایه ها اعتراض و شکایاتی از سوی تاکسیرانی و شهرداری به سوی این دو شرکت روانه شد که حتی تا جلوگیری از فعالیت این دو شرکت پیش رفت.

حالا پس از چند ماه اعتراض و شکایت تاکسیرانی، رانندگان تاکسی و آژانس ها، نرم افزاری به نام «کارپینو» به بازار آمد که وابسته به سازمان تاکسیرانی و مختص رانندگان تاکسی است.

با ورود کارپینو به فضای رقابتی تاکسی های اینترنتی به این فکر افتادیم که مسیری یکسان را در نرم افزار این سه شرکت وارد کنیم تا ببینیم کمترین کرایه متعلق به کدام یک از این شرکت های تاکسی یاب است.

مسیری که ما انتخاب کردیم از ابتدای خیابان میرزای شیرازی تا میدان مادر(محسنی) بود.

در ابتدا این مسیر را در نرم افزار اسنپ وارد کردیم که قیمت 10 هزار و پانصد تومان را برای این مسافت اعلام کرد، کارپینو که نرم افزار تاکسیرانی است هم دقیقا قیمتی مشابه اسنپ را تعیین کرد.

همین مسیر را وقتی در نرم افزار تپسی وارد کردیم با قیمت 8 هزار تومان مواجه شدیم.

در پایان و با وارد کردن چند مسیر یکسان در هر سه نرم افزار و مقایسه آن ها با هم به این نتیجه رسیدیم که تپسی پایینترین قیمت را برای سفرهای درون شهری تعیین و پیشنهاد می کند به طوری که در تمام مسیرهای انتخابی شاهد تفاوت حدود 20 درصدی نرخ اعلامی تپسی با اسنپ و کارپینو بودیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 71163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
    2 0
    این موضوع در مورد یه مسیر دیگه و در ساعات مختلف شبانه روز صدق نمیکنه. حتما باید حداقل پنج شش تا مقایسه در شرایط مختلف و در ساعات مختلف شبانه روز و در نواحی طرح و خارج از طرح انجام بدید تا مقایسه شما درست باشه