طرح برخورد با واردات قطعات بی کیفیت خودرو اجرا می شود

پرشین خودرو: رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اعلام کرد که طرح برخورد با واردات قطعات بی‌ کیفیت خودرو در کشور اجرا می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، از جلوگیری و برخورد با واردات قطعات بی‌کیفیت خودرو در کشور خبر داد. رضایی در این مورد اعلام کرد که هدف از این طرح، حمایت از تولیدات و محصولات داخلی است. با توجه به جلسات متعددی که در این زمینه شکل گرفته است، تصمیم بر این شد که از محصولات بی‌کیفیت یا تقلبی ساخت چین، تایوان یا کشورهای مشابه جلوگیری شود.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: «در این جلسات مقرر شد که اگر در پروژه‌های تولید مشترک مانند پژو نیازی به ورود قطعات است، خود شرکت فرانسوی از شرکت مبدأ یعنی فرانسه اقدام به واردات کند. چرا ما باید از کشورهایی مانند چین و تایوان قطعات خودرو را وارد کنیم.»

رضایی گفت: «با نظر سازمان‌های دولتی و حمایتی مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، امسال قطعات بی‌کیفیت خودرو به کشور وارد نشود و اگر نیازی به واردات است، قطعات اورجینال و مربوط به شرکت سازنده وارد کشور شود. یعنی اگر پژو، رنو یا سیتروئن نیازی به قطعات برای تولید در کشور دارند، قطعات اصلی از همان شرکت و کشور مبدأ واردات صورت گیرد.»

قطعات یدکی بی‌کیفیت و تقلبی هم‌اکنون در بازارهای خودرویی کشور با فراوانی زیاد وجود دارند و این قطعات سبب بی‌کیفیت شدن تولیدات داخلی و پایین آمدن سطح خدمات پس از فروش و تعمیرات شده‌اند. متضرر اصلی این قطعات بی‌کیفیت، خریداران و مصر‌ف‌کنندگان هستند.

یکی از دلایل ورود قطعات بی‌کیفیت و تقلبی خودرو به بازار ایران، قیمت پایین این محصولات است که سود را برای واردکننده و دلال بالا می‌برد و سودجویی این افراد باعث ضرر خریداران و مشتریان خودرو در ایران می‌شود.

باید منتظر بود و دید که قطعات یدکی خودروی بی‌کیفیت چه زمانی از سطح بازار جمع‌آوری و قطعات باکیفیت جایگزین آن‌ها خواهد شد.

کد خبر 71194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha