ایران ممکن است اولین بویینگ خود را زودتر از موعد دریافت کند

پرشین خودرو: خبرگزاری رویترز گزارش داد: شرکت هواپیمایی 'ایران ایر' در چارچوب قراردادی برای جایگزینی شرکت 'ترکیش ایرلاینز' ، ممکن است اولین هواپیمای جدید بویینگ خود را زودتر از موعد مورد انتظار دریافت کند.

به گزارش  پرشین خودرو،  انتظار بر این بوده که ایران اولین هواپیما از مجموع 80 هواپیمای سفارش داده شده به شرکت آمریکایی بویینگ را در آوریل 2018 دریافت کند، اما دست کم یک هواپیمای جدید طبق گزارشها بلااستفاده مانده زیرا شرکت هواپیمایی ترکیه به علت مشکلات مالی از خرید آن منصرف شده است.

منابع آگاه صنعت هوایی گفتند که بویینگ در حال مذاکرات برای تحویل دست کم یک فروند هواپیمای 777-300 ER است که در ابتدا برای ترکیش ایرلاینز ساخته شده بود.
این شرکت ترکیه ای به علت کاهش ترافیک هوایی در پی کودتای نافرجام سال گذشته این کشور ، از دریافت آن در زمان حاضر منصرف شده و دریافت این هواپیماها را به تاخیر انداخته است.
امکان دسترسی به مقام های این شرکت های هواپیمایی برای اظهار نظر فراهم نشد.

این در حالیست که 'اصغر فخریه' معاون وزیر راه و شهرسازی به خبرگزاری نیمه رسمی 'مهر' گفته است که اولین هواپیمای بویینگ تا یک ماه آینده به تهران می رسد.
این اولین جت جدید ساخت آمریکا است که از زمان انقلاب سال 1979 تا کنون تحویل ایران می شود.
این هواپیما 347 میلیون دلار ارزش دارد اما به گفته برآوردهای مطرح شده در صنعت هواپیمایی ممکن است به قیمتی پایینتر فروخته شده باشد.
ایران ایر در پی توافق هسته ای و لغو تحریم ها همچنین 100 هواپیما از شرکت اروپایی ایرباس سفارش داده است و در حال مذاکره برای خرید 20 هواپیمای اروپایی 'توربو پراپ' از شرکت ATR است.

ایرنا

کد خبر 71239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha