کد خبر 71248
۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
بازگشت دوباره شاخص کل بورس به کانال ۷۸ هزار واحدی

پرشین خودرو: معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد گرایش معامله‌گران کوتاه مدت‌نگر در گروه‌های کوچک و سهم‌های نوسانی بود که به نظر می‌رسد تحلیل‌های تکنیکالی جای خود را به تحلیل‌های بنیادی داده است.

به گزارش  پرشین خودرو، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 21 فروردین ماه 95 با افزایش 247 واحدی به رقم 78 هزار و 107 واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 172 واحدی عدد 16 هزار و 873 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 394 واحدی به رقم 86 هزار و 276 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 152 واحدی به رقم 54 هزار و 873 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 653 واحدی عدد 169 هزار و 402 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 9 واحدی به عدد 899 واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت سایپا با 38 واحد، خدمات انفورماتیک با 31 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 31 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه اصفهان با30 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر 25 واحد و مخابرات ایران با 20 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 318میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 689 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 108 هزار و 551 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های اقتصادی خودکفایی آزادگان، سرمایه‌گذاری وثوق امین، اوراق مشارکت میدکو، فنر سازی خاور حق تقدم سیمان شرق، سایپا دیزل، اوراق مشارکت لیزینگ امید از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کیسون، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران، حق تقدم خرید سهام ایران‌ترانسفو و اوراق صکوک اجاره صامیا بازگشایی شدند.

 امروز در بازار 2 بورس تهران 99.5 میلیون سهم بانک آینده به ارزش کمتر از 12 میلیارد تومان در محدوده سقف قیمت بازار پایه میان سهامداران عمده منتقل شد. 65.5 میلیون سهم فولاد مبارکه اما به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت. همچنین 50 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 11 میلایرد تومان از سوی سهامداران عمده کد به کد شد.

در عین حال 30 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

براساس این گزارش، امروز اندکی بیش از 17 میلیون سهم گروه مپنا به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان میان سهامداران عمده انتقال یافت و در اعتباری ملل تعداد 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد.

امروز همچنین 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صنعت بیمه به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.

از نکات جالب توجه بازار امروز اینکه 46 میلیون سهم شرکت تولید و تجهیزات سنگین هپکو به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان در بازار معاملات بلوکی میان 2 معامله‌گر حقیقی خرید و فروش شد.

 بورس تهران امروز در حالی همچنان شاهد معاملاتی به نسبت کم حجم در اغلب نمادهای پر بیننده بازار بود که به نظر می‌رسد تحلیل‌های تکنیکال این روزها از رونق بیشتری نسبت به تحلیل‌های بنیادی برخوردار است.

آنچه که کارشناسان از بازار سهام عنوان می‌کنند اینکه نوسان‌گیری و سفته‌بازی در گروه‌های کوچک و سهم‌های نه چندان برخوردار از بنیه مالی این روزها با اقبال بیشتری نسبت به سهم‌های پر بیننده و شاخص‌ساز بازار روبرو هستند. با نزدیک شدن به کارزار انتخاباتی اردیبهشت‌ماه در حالی همچنان بازار منتظر به چرخش درآمدن پول‌های بزرگ در بازار است که هم‌اکنون نقدینگی‌های خرد ترجیح می‌دهند تا برای نوسان‌گیری کوتاه مدت در سهم‌های کوچک و البته بازار پایه توافقی حضور داشته باشد.

در گروه خودرویی‌ها نیز انتظار برای انتشار برخی خبرها مبنی بر فروش سهام دارایی‌ها در حالی با اقبال خریداران سهام به ویژه در گروه سایپا همراه شده که در گروه پالایشی‌ها برخی شایعه‌ها حاکی از برگشت بعضی از ذخایر این شرکت‌ها از سوی دولت دارد.

امروز در گروه پتروشیمی‌ها نیز انتظار برای شناسایی سود مناسب در برخی شرکت‌های صادرکننده مواد پلیمری باعث رنج شدن قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی شد.

در این گروه پتروشیمی آبادان از انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پاان امسال خبر داده است. در موضوع تمدید معافیت مالیاتی از محل افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در حساب سرمایه خبرها حاکی است اگرچه این موضوع در بودجه امسال دولت نیامده اما تمهیداتی از سوی سازمان بورس در دستور کار قرار گرفته تا این افزایش سرمایه براساس سرفصل جمع حقوق صاحبان سهام شناسایی و از امکان معافیت مالیاتی برخوردار شود.

 امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بود که در اغلب نمادهای معاملاتی سایه سنگین نوسان‌گیران کوتاه‌مدت‌نگر را بر سر خود احساس می‌کرد.

فارس

کد خبر 71248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha