کد خبر 71260
۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴

پرشین خودرو: نماینده رزن با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی گفت: شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که شرکت‌های خودروسازی به ویژه ایران خودرو و سایپا با استفاده از قطعه‌های غیرمرغوب داخلی و خارجی ارابه‌های آدمکش را راهی جاده‌ها کرده و سالیانه ده‌ها هزار نفر را کشته و یا معلول کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، حسن لطفی در نطق میان دستور درجلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و این در ادامه سلسله نامگذاری‌های سنوات گذشته مانند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و پیش از آن حماسه اقتصادی و کار و تلاش مضاعف و شکوفایی و نوآوری است.

وی تکرار نامگذاری‌ها در سال‌های گذشته و توجه به اقتصاد مقاومتی را نشان از توجه مقام معظم رهبری به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دانست و گفت که یکی از اهداف برنامه اقتصادی اسلام فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقیت‌های متفاوت انسانی است؛ لذا تامین امکانات مساوی و متناسب و ایجاد کار برای همه افراد و رفع نیازهای ضروری جهت استمرار حرکت تکاملی او بر عهده حکومت است.

به گفته لطفی، یکی از خواسته های به حق مردم و از آرمان های اصلی انقلاب اسلامی استقرار عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و توزیع عادلانه ثروت در بین مردم است اما پدیده‌های ناخوشایندی همچون فساد اداری، مالی، اقتصادی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن همچون رانت‌خواری، اشرافی‌گری و خود برتر بینی و پیامدهای منفی ناشی از آنها، اقتصاد سالم و عدالت اجتماعی را به بیراهه کشانده و مانع تحقق آن ها شده است.

وی تاکید کرد که کامیابی در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه اقتصادی به اراده قوی و واقعی، مدیریت علمی و قوانین شفاف در سطوح مختلف قدرت و در گستره همه قوا و نهادها نیاز دارد. چون این اراده و اقدام عملی می‌تواند زمینه‌های شکوفایی اقتصادی و عدالت اجتماعی را فراهم کند که نتیجه آن بهبود معیشت مردم است.

به گفته لطفی، اصلاح کلیه قوانین در حوزه‌های بانکی، کار و تأمین اجتماعی، حقوق مالیاتی، مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با فساد اداری، مالی، اقتصادی و قاچاق کالا و ارز و شفاف‌سازی در کلیه فعالیت‌های اقتصادی اعم از بانک‌ها،‌ بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی همه ازجمله مسائلی است که نمایندگان، دولتمردان و حاکمان وظیفه دارند که با پرداختن به این امور زمینه را برای تحقق شعار سال را فراهم آورند.

وی در ادامه با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی گفت: این شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران نیست که شرکت‌های خودروسازی به ویژه ایران خودرو و سایپا با استفاده از قطعه‌های غیرمرغوب داخلی و خارجی ارابه‌های آدمکش را راهی جاده‌ها کرده و سالیانه ده‌ها هزار نفر را کشته و یا معلول کنند.

نماینده رزن در بخش دیگری ازنطق خود از رئیس‌جمهور ، وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس خواستار توجه ویژه‌ای به وضعیت معیشت فرهنگیان کشور شد تا برای یکبار هم که شده این وضعیت خاتمه یابد.

کد خبر 71260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha