کانسپت «ام.جی» چشم ها را خیره کرد+تصاویر

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش پرشین خودرو، تا وقتی که شرکت خودروسازی MG یک برند بریتانیایی به شمار می‌رفت، برای تمامی محصولاتش یک طراحی ظاهری اختصاصی در نظر می‌گرفت، اما از وقتی که این برند به کمپانی خودروسازی "سایک موتور" واگذار شده و خط تولید و فن آوری‌های آن به کشور چین منتقل شده است.

به نظر می‌رسد جو چینی‌ها این شرکت خودروسازی بریتانیایی را هم گرفته و برای طراحی محصولات خود از الگوهای طراحی محصولات موجود در بازار استفاده می‌کند که اخیرا نمونه فاحش آن را در خودروی MG ZS دیده بودیم. اما حالا شرکت خودروسازی MG برای حضور در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین، خبر از معرفی یک خودروی کانسپت جدید را داده و برای اثبات گفته‌های خود، چند تصویر هم به عنوان پیش نمایش منتشر کرده که می‌توان از دست رفتن خلاقیت MG و روی آوردن به کپی برداری از محصولات معروف بازار را حتی بیشتر از خودروی MG ZS، در پروژه کانسپت MG تحت عنوان E-Motion مشاهده کرد.

نمی‌دانیم تا حالا خودروی جگوار C-X75 را دیده‌اید یا نه، ولی باتوجه به همین تصاویر نصف و نیمه که از سوی شرکت خودروسازی MG منتشر شده است، می‌توان در قسمت جلوی این کانسپت MG یک شباهت بسیار نزدیک به خودروی جگوار C-X75 مشاهده کرد که در این میان فرم جلوپنجره و همچنین ورودی‌های ایجاد شده در اطراف سپر جلو، انگار دقیقا از روی خودروی جگوار C-X75 کپی برداری شده است.

اما در عوض می‌توان یک جفت چراغ پیشرفته و اختصاصی بر روی پیشانی این خودروی کانسپت بریتانیایی/ چینی مشاهده کرد که مورد توجه بسیاری از رسانه‌های خارجی و کارشناسان بین المللی قرار گرفته است.

علاوه بر نمای جلو، از نمای جانبی و نمای عقب خودرو هم 2 تصویر نسبتا خوب ارائه شده است که نشان می‌دهد با یک خودروی اسپرت کوپه طرف هستیم که گفته می‌شود خود را برای رقابت با مزدا MX-5 آماده می‌کند، ولی این را نباید فراموش کرد که خودروی مزدا MX-5 در سگمنت "رودستر" فعالیت خود را در بازار دنبال می‌کند و از طرفی دیگر، کانسپت جدید MG در قامت یک خودروی اسپرت کوپه معرفی خواهد شد که امکان رقابت با مزدا MX-5 را از بین می‌برد، ولی خب محصول جدید MG در صورت تایید تولید وآمدن به بازار می‌تواند خیلی از خودروهای کوپه بازار را اذیت کند.

علارغم اینکه هیچگونه اطلاعاتی رسمی از این خودرو منتشر نشده و قرار است سایک موتور به عنوان کمپانی مادر MG آن را در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین معرفی کند، اما باتوجه به نامگذاری اتومبیل (E-Motion) می‌توان به این موضوع پی برد که کانسپت جدید MG مجهز به یک سیستم محرک کاملا الکتریکی خواهد بود و انتظار می‌رود در عمل یک شتاب صفر تا صد حدودا 4 ثانیه‌ای و همچنین حداقل محدوده حرکتی 480 کیلومتری تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها داشته باشد.

کد خبر 71366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha