فراخوان یک میلیون دستگاهی کیا هیوندایی آغاز شد

پرشین خودرو: گروه کیا هیوندای به دلیل وجود ریسک خرابی موتور در برخی محصولاتش اقدام به فراخوان ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی هیوندای اقدام به فراخوانی ۵۷۲ هزار دستگاه خودرو شامل مدل‌های جدید سوناتا و سانتافه اسپرت در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا می‌کند که احتمال بروز مشکل در کارکرد پیشرانه‌ی آن‌ها وجود دارد. کیا موتورز نیز به دلیل مشابهی حدود ۶۱۸ هزار و ۱۶۰ دستگاه خودرو را فراخوانی می‌کند.

اما مشکلی که سبب انجام این فراخوان بزرگ شده است چیست؟ به گفته‌ی گروه کیا هیوندای به دلیل اشتباهاتی که در فرآیند تولید پیشرانه صورت گرفته است، براده‌های فلزی به طور کامل از مجراهای روغن کاری میل لنگ پاکسازی نشده‌اند و همچنان در این مجراها و منافذ باقی مانده‌اند. این ذرات فلزی می‌توانند سبب مسدود شدن مسیر روغن کاری شده و موجبات افزایش دمای و سایش زودتر از موعد میل‌لنگ را فراهم کنند.

همچنین به گفته‌ی کیا موتورز ماشین‌کاری محل اتصال دسته شاتون به میل‌لنگ نیز به درستی انجام نشده و سطح این بخش کمی ناصاف است که سبب زبری کارکرد موتور می‌شود. داده‌های منتشر شده توسط کیا موتورز به تایید آژانس ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا نیز رسیده است. در این صورت اگر یاتاقان‌های دسته شاتون‌ها آسیب ببیند و ساییده شود، موتور خودرو شروع به تولید صدایی همانند تق تق خواهد کرد و همچنین امکان دارد که چراغ اخطار فشار روغن نیز در صفحه‌ی پشت آمپر روشن شود.

برای رفع این مشکل مالکان این خودروها می‌توانند برای رفع ایراد به نمایندگی‌های گروه کیا هیوندای مراجعه کنند تا تعمیرات لازم به صورت رایگان بر روی خودروهای آن‌ها انجام شود. همچنین متخصصین کیا هیوندای ممکن است پس از بازرسی موتور اقدام به تعویض بلوک موتور با نمونه‌ی جدید کنند. هیوندای این فراخوان را از ۱۹ می و کیا نیز از ۲۵ می آغاز خواهند کرد.

مدل‌هایی که شامل این فراخوان هستند مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ سوناتا و سانتافه هستند و کیا موتورز نیز مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ اپتیما، ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سورنتو و ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اسپرتیج را فراخوان کرده است.

کد خبر 71367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha