کد خبر 71403
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
تولید ون برقی دویچه پست ۲ برابر می‌شود

پرشین خودرو: گروه دویچه پست قصد دارد تولید ون برقی تحویل مرسولات را که سال گذشته عرضه کرد، به منظور محدود کردن آلایندگی و ایجاد خطوط جدید درآمد دو برابر کند.

به گزارش پرشین خودرو، بزرگ‌ترین شرکت لجستیک اروپا اعلام کرد: "استریت اسکوتر ورک" که یک خودروی زرد کوچک بوده و برای تحویل مرسولات پستی طراحی شده است، شاهد تقاضای قوی مشتری بوده و این شرکت قصد دارد تولید این خودرو را از ۲۵۰۰ دستگاه در سال میلادی گذشته دو برابر کند.

ظرفیت این شرکت برای تولید این ون‌ها ممکن است تا پایان امسال به ۲۰ هزار دستگاه برسد.

دویچه پست در سال ۲۰۱۲ به فکر خرید ون‌های برقی تحویل مرسولات افتاد، اما خودروی مورد نظر خود را در بازار نیافت و خودروسازان سنتی در آلمان هم نسبت به این تغییر تمایل چندانی نشان ندادند.

این شرکت لجستیک و پست که سال گذشته ۵۷ میلیارد یورو درآمد داشت، تصمیم گرفت یک استارت‌آپ کوچک به نام "استریت اسکوتر" را خریداری کرده و خود به تولید این خودروها اقدام کند. تا سال گذشته ۱۰۰۰ دستگاه ون در آلمان مورد استفاده قرار گرفتند.

ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن، در گفت و گو با رویترز اظهار کرده است از این‌که واحد کامیون‌سازی فولکس واگن در حال واگذار کردن سهم بازار به یک شرکت پستی است، بی‌اندازه ناراحت است.

این ون مینی‌مالیستی که قیمت‌اش از ۳۲ هزار یورو آغاز می‌شود، می‌تواند حداکثر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و با شارژ کامل تا ۸۰ کیلومتر را طی کرده و حداکثر ۷۱۰ کیلوگرم بار حمل کند.

این خودرو صندلی سرنشین، رادیو یا بخاری خودرو ندارد با این همه سایر مدل‌هایی که برای بخش‌های دیگر تولید می‌شوند، می‌توانند بهینه شوند. این ون بخشی از هدف دویچه پست برای کاهش آلایندگی‌های مربوط به بخش لجستیک به صفر تا سال ۲۰۵۰ است.

شرکت استارت‌آپ آلمانی "استریت اسکوتر" در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. زمانی که این گروه خودروی مفهومی خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در فرانکفورت در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد، توجه یکی از اعضای هیات مدیره دویچه پست را به خود جلب کرد و وی در مورد همکاری با این شرکت وارد مذاکره شد.

پس از آزمایش‌های پایلوت متعدد با رانندگان تحویل مرسولات، این ون ساده‌تر شد و نمونه اولیه آن در سال ۲۰۱۳ طراحی شد. یکسال بعد دویچه پست تصمیم گرفت ۱۰۰ درصد این استارت‌آپ را خریداری کند با این همه جزییات مالی این قرارداد فاش نشد.

شرکت دویچه پست امیدوار است حداقل پنج هزار دستگاه از این ون برقی را به شهرداری‌ها، گروه‌های صنعتی آلمانی و شرکت‌های تحویل کالا در سراسر اروپا در سال جاری بفروشد.

براساس گزارش فایننشیال تایمز، دویچه پست بر روی دومین مدل برقی به نام "استریت اسکوتر ورک ال" کار می‌کند که تقریبا دو برابر مدل اولیه گنجایش حمل بار دارد. همچنین این شرکت بیش از ۱۰۰۰ دوچرخه برقی برای نامه رسانان تولید کرده است.

ایسنا

کد خبر 71403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha