کد خبر 71442
۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
خودروی لوکس هوندا رونمایی شد+تصاویر

پرشین خودرو: آکورا تولید مدل‌های TL و TSX را متوقف کرده است تا خودروی مدرن TLX را جایگزین آن‌ها کند. این برند لوکس زیرمجموعه‌ی هوندا، در نمایشگاه خوردوی نیویورک، نسخه‌ی جدیدی از TLX را معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، نسل اول آکورا TLX در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و صرفا یک هوندا آکورد گران‌قیمت با آپشن‌های اضافی به نظر‌ می‌رسید. این روزها فروش جهانی سدان‌های لوکس کاهش یافته است و علاقه‌مندان خودروهای این سبک با توجه به قیمت نسبتا بالای آن، به استفاده از کراس‌اوورها روی آورده‌اند. نسل جدید TLX، نشان از تلاش آکورا، در افزایش محبوبیت این برند دارد تا بتواند با مرسدس کلاس C و بی‌ام‌و سری 3 و 4 رقابت کند. 

ظاهر این خودرو نسب به قبل متحول شده است و حالا شباهت چندانی به هوندا آکورد ندارد. جلوپنجره‌ی پنج ضلعی و چراغ‌های LED حالتی اسپرت و مدرن به این خودرو داده‌اند که شباهت زیادی به شاسی‌بلند MDX پیدا کرده است. سپر جلو بازطراحی شده است؛ اما حالت درها و بخش عقب با توجه به جذابیتی که از قبل داشته‌اند، چندان متفاوت از نسل اول نیست. درواقع TLX جدید، نسل دوم این خودرو محسوب نمی‌شود؛ اما می‌توان آن‌ را یک فیس‌لیفت موفق دانست.

آکورا تی ال ایکس 2018 ACURA TLX

آکورا TLX در چند تیپ مختلف تولید می‌شود. نوع A، پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری به قدرت ۲۰۶ اسب بخار را به همراه خواهد داشت که ارزان‌ترین مدل این خودرو است و ظرف ۶.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه‌ی GT با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری، قدرت ۲۹۰ اسب بخار را فراهم می‌کند که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۵.۷ ثانیه را ممکن خواهد کرد. مدل GT، علاوه بر توانایی‌های فنی بالا، با رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ، سپر متفاوت، چراغ‌های مه‌شکن و اگزوزهای دوبل ویژه‌ی این مدل ارائه می‌شود.

این خودرو با پیشرانه‌ی نوع A، جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک و دوکلاچه را به همراه دارد، درحالی‌که در نسخه‌ی GT با گیربکس مدرن ۹ سرعته ارائه می‌شود. هر دو مدل در حالت پایه، به صورت دیفرانسل جلو خواهند بود؛ اما نسخه‌ی GT می‌تواند به صورت دودیفرانسیل هوشمند (AWD) با ضریب  گشتاور متغیر نیز سفارش داده شود.

آکورا تی ال ایکس 2018 ACURA TLX

درفضای داخلی، مهم‌ترین تفاوت TLX با مدل قبلی، صندلی‌های مدرن آن است که علاوه بر کیفیت بهتر و ارتقاء شرایط ارگونومیک، رنگ‌بندی متنوعی دارند. این خودرو درحالت فول‌آپشن، می‌تواند صندلی‌های چرم سیاه، سفید، قهوه‌ای و سرخ‌رنگ داشته باشد. دید ۳۶۰ درجه، دوربین عقب، گرم‌کن داخل صندلی‌های جلو و فرمان، شارژر بی‌سیم، نور داخلی کابین، آینه‌های برقی جمع‌شونده و بالچه‌ی روی صندوق، دیگر آپشن‌های قابل انتخاب برای آکورا TLX هستند.

آکورا تی ال ایکس 2018 ACURA TLX

امکانات ایمنی این خودرو نیز کامل است و با هشدار تعویض لاین، تشخیص اجسام در نقطه‌ی کور، ترمز خودکار، کروزکنترل هوشمند و نوع ابتدایی رانندگی هوشمند (خودران) قابل خرید خواهد بود. قیمت TLX با چهره‌ی جدید و آپشن‌های بیش‌تر در حالت استاندارد، تفاوتی با قبل ندارد و در نوع A، حدود ۳۳ هزار خواهد بود. مدل GT نیز آستانه‌ی قیمت ۳۶ هزار دلار را حفظ خواهد کرد. TLX  فعلا نسخه‌ی هیبرید نخواهد داشت و نوع GT با آپشن‌های کامل، گران‌ترین مدل آن خواهد بود که با قیمتی در حدود ۴۶ هزار دلار فروخته می‌شود.

کد خبر 71442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha