گزارش تست فنی ایکس22 در پیست آزادی+تصاویر

پرشین خودرو: برای تست درایو ایکس 22 تیم فنی پرشین خودرو به پیست اتومبیلرانی آزادی دعوت شد. تستی که این بار متفاوت تر برگزار می شد و خبرنگاران خودرویی همراه با مشتریان و علاقه مندان این خودروی کراس اوور به صورت همزمان به آزمایش فنی این مدل جوان پسند و اسپرت مدیران خودرو می پرداختند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با ورود ایکس 22 به بازار، سگمنت شاسی بلندهای سایز کوچک به یکی از شلوغ ترین رده ی این روزهای بازار تبدیل شده است.

سگمنتی که از رنو ساندرو در آن حضور دارد تا خودرویی از تیوولی، لیفان و دانگ فنگ و اکثر شرکت ها برای تصاحب سهمی از این بازار تلاش فزاینده ای دارند.

 


ایکس 22 مدیران خودرو که شاید رکورددار بیشترین تعداد رونمایی غیر رسمی در ایران باشد برای اولین بار در مرکز خرید کوروش تهران به نمایش درآمد و با رفتن به نمایشگاه خودروی اصفهان مورد اسقبال قرار گرفت و سرانجام در دی ماه و طی مراسمی رسما رونمایی و قیمت گذاری شد.

در روزی آفتابی و در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی همراه با تعدادی از همشهریان تهرانی به تست درایو ایکس22 مدیران خودرو پرداختیم که در ادامه مشروح این آزمایش را مشاهده خواهید کرد.

طراحی ظاهری

در اولین نگاه و برخورد با ایکس 22 خودروی ام.وی.ام315 با ظاهری فیس لیفت شده برای شما تداعی می شود با این وجود اکثر مردم ایکس 22 را نسخه جمع و جورتر ایکس33 می دانند و البته طبق ادعاها، شرکت چری این خودرو را با الهام از ایکس33 طراحی کرده است.

طراحی مدرن کاپوت با خطوط برجسته و جلو پنجره ای مشبک که با چراغ های کشیده، پروژکتور و دی لایت به طور هماهنگی ادغام شده است ظاهری اسپرت به جلوی خودرو بخشیده است.

 



انتخاب رنگ سیاه در رنگ آمیزی سقف خودرو که با رنگ بدنه متفاوت است خودرویی با سقف شیشه ای را برای شما شبیه سازی می کند که البته این از هوشمندی در طراحی خودرو نشات گرفته است.

 



زه پلاستیکی مشکی بالای گلگیرها که امتداد آن را در پایین درب ها و سپر عقب و جلوی خودرو می بینیم در بلند تر به نظر آمدن خودرو تاثیرگذار بوده است.

 



در نمای عقب ایکس 22 سپری با ارتفاع بلند همراه با دیفیوز را شاهد هستیم که در کنار قرار گرفتن چراغ های خطر در پایین شیشه عقب و بالاترین جای ممکن و نواری استیل که چراغ ها و لوگوی ام.وی.ام را به هم وصل کرده ظاهری هیجان انگیز را به نمایش گذاشته است.

طراحی داخلی

انتخاب رنگ مشکی و نارنجی در طراحی داخلی ایکس 22 فضای بصری زیبایی را در این خودرو پدید آورده است.

 



روکش دو رنگ روی درب ها هماهنگی خوبی با طراحی دستگیره کروم و نوار استیل روی دسته ها دارد.

روی درب قسمت راننده دکمه های بالابر شیشه همراه با دکمه باز و بسته کردن قفل قرار گرفته است.در سمت چپ فرمان اهرم هایی برای تنظیم ارتفاع نور و تنظیم برقی آیینه های جانبی جاگذاری شده است.

 



روی فرمان ایکس 22 دکمه های دسترسی به سیستم صوتی خودرو قرار دارد که با تلفیق پشت آمپری که به رنگ آبی نورپردازی شده و رودوزی چرمی فرمان رانندگی در مسیرهای طولاتی خصوصا در شب را راحت تر می کند.

شبکه تهویه خودروی ایکس 22 در اطراف به صورت دایره طراحی شده است ولی در وسط با ظاهری ذوزنقه ای شکل ترکیب زیبایی با سیستم مولتی مدیای 8 اینچی و لمسی ایکس22 که دقیقا در پایین این شبکه قرار گرفته، شکل داده است.

 



در پایین صفح لمسی 3 اهرم دایره ای و دکمه هایی که در میان آن ها قرار دارد دسترسی به تنظیمات سرمایش و گرمایش خودرو را برای راننده فراهم می کند که با ردیفی از دکمه های افقی در پایین این اهرم ها دسترسی های را تکمیل کرده است.

از امکاناتی که که برای ایکس 22 در نظرگرفته شده است می توان به سیستم تثبیت سرعت، سنسور کمکی پارک عقب، سانروف 2 حالته برقی، امکان اشتراک گذاری محتویات موبایل روی صفح نمایش خودرو، دوربین رنگی عقب، دو حالت رانندگی اسپرت و اقتصادی و بلوتوث اشاره کرد.

تست فنی و تجربه رانندگی

ایکس 22 از یک موتور 4 سیلندرِ 16 سوپاپ بهره می برد که 1.5 لیتر حجم داشته و به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ (DVVT) مجهز است که باعث افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می شود. این کراس اوور می تواند حداکثر 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 135 نیوتن متر در دور 2750 تولید کند.

ایکس 22 در 2 نسخه عرضه شده است.در نسخه دستی، قدرت موتور از طریق گیربکس 5 دنده به چرخ های جلو منتقل می شود.تعویض دنده در نسخه دستی به نرمی انجام می شد که ترکیب آن با کلاج بسیار نرمی(نسبت به سایر خودروهای هم ردیف) که داشت رانندگی راحت را مستلزم صرف زمان بیشتری می کرد که متاسفانه در اختیار ما نبود!

 



در مدل اتوماتیک که از گیربکس 4 سرعته معمولی استفاده شده است در هنگام حرکت شتاب خوبی را شاهد بودیم و در هنگام تعویض دنده خبری از ضربه نبود.

در نسخه اتوماتیک ایکس 22 حالت رانندگی اکو یا اقتصادی گنجانده شده است که با انتخاب این حالت گیربکس تمایل بیشتری به سبک کردن دنده ها دارد که این تمایل کاهش مصرف سوخت را برای شما در پی خواهد داشت.


مصرف سوخت این خودرو در جاده و شهر برای نمونه اتوماتیک 6.1 و برای مدلِ دستی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

 



ایکس 22 از سیستم تعلیق مناسبی بهره می برد ولی با توجه به طراحی اسپرت خودرو بهتر است برای درک تجربه بهتر از هندلینگ خودرو با احتیاط بیشتری در پیچ ها اقدام به دور زدن کنید.

با توجه به زمان کمی که برای تست در اختیار ما قرار گرفت عملکرد خوبی را از این خودرو شاهد بودیم به خصوص با اتفاقاتی که در ابتدای این این تست درایو مشاهده کردیم.

 


در ابتدای تست درایو ایکس 22 مدیران خودرو با دعوت از رانندگان حرفه ای اتومبیلرانی اقدام به نمایش توانایی های این خودرو در پیست اتوموبیلرانی پرداخت که با توجه به این امر که این خودرو برای انجام چنین اقداماتی طراحی نشده است اما با مقاومت بسیار بالای ایکس 22 خصوصا در دور زدن های ناگهانی و با سرعت بالا روبرو شدیم.

 

در پایان می توانید گزارش تصویری کامل این تست درایو را در این لینک ببینید
 

کد خبر 71444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha