تشکیل جوینت ونچر در صنعت موتورسیکلت اشتباه است

پرشین خودرو: مدیران شرکت های موتورسیکلت ساز ایرانی هیچ شناخت و اطلاعاتی از بازار این محصول و نیاز های داخلی ندارند.

علیرضا آخرت دوست کارشناس صنعت موتورسیکلت در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: سوالی که در مورد قراردادهای صنعت متورسیکلت سازی کشور پیش می آید این است که با پولی که به طرف های خارجی می دهیم، آیا تکنولوژی تولید را وارد می کنیم و یا تنها کالا را وارد و در داخل به فروش می رسانیم؟

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کسی می گوید برویم و با فلان برند جوینت شویم تنها به دنبال استفاده از برند است و با ورود تکنولوژی کاری ندارد و در گفتگوهای دو طرفه نیز نمی دانند که باید چه چیز را طلب کنند.

این کارشناس  صنعت موتورسیکلت در واکنش به ادعای برخی از تولید کنندگان به تلاش برای تاسیس شرکت جوینت ونچر با برندهای معتبر خارجی گفت: بحث جوینت شدن و استفاده از برندهای معتبر با توجه به توان اطلاعاتی ضعیف طرف های ایرانی به صرفه نیست زیرا تنها منجر به خروج ارز از کشور می شود.

 

صادرات موتورسیکلت تنها به دو کشور منطقه

آخرت دوست در مورد میزان صادرات موتورسیکلت های تولید ایران گفت: تنها به دو کشور عراق و افغانستان صادرات انجام می دهیم و این اتفاق تنها به این دلیل رخ می دهد که وضع این دو کشور از ما بد تر است.

وی افزود: این دو بازار نصف و نیمه نیز به دست چینی ها در حال نابودی است و شرکت های این کشور با بازاریابی در حال تصاحب بازار های ایران در منطقه هستند.

این کارشناس صنعت موتورسیکلت دلیل ادامه دار بودن صادرات به دو کشور عراق و افغانستان را وفاداری برخی از فروشندگان در کشورهای مذکور دانست که ترجیح می دهند با طرف های ایرانی ادامه همکاری دهند.

وی بی برنامگی و نبود مدیریت دلسوز در صنعت موتورسیکلت و قدیمی بودن تولیدات را دلیل ضعف این صنعت در بازارهای صادراتی دانست.

کد خبر 71557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha