بزودی هما اولین نمونه از هواپیماهای خریداری شده را تحویل می گیرد

پرشین خودرو: شرکت فرانسوی - ایتالیایی سازنده هواپیماهای ATR اعلام کرد که این شرکت و شرکت ایران ایر (هما) قرارداد فروش 20 فروند هواپیمای مدل ATR 72-600 را با گزینه خرید 20 فروند هواپیمای دیگر، نهایی کردند و هما بزودی نخستین نمونه را تحویل می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت ATR در توییتی درشبکه اجتماعی با انتشار مدل هواپیما، تائید کرد که با شرکت ایران ایر به توافق نهایی برای فروش 20 فروند هواپیما رسیده است و اینکه هما بزودی نخستین نمونه های این هواپیما را دریافت می کند.
شرکت ATR درتوییتر نوشت: یک خبر خوب برای مسافران ایران ایر، این شرکت بزودی صاحب نخستین نمونه از هواپیمای مدل ATR 72-600 خواهد شد.
تارنمای خبرگزاری هوانوردی 'flyorbitnews'، نوشت: یک سخنگوی این شرکت فرانسوی - ایتالیایی ضمن تائید قرارداد نهایی میان دو شرکت گفت که ما شرکت ایران ایر (هما) را کمک می کنیم تا بتواند حمل و نقل هوایی داخلی خود را مدرنیزه کرده و توسعه دهد.
قیمت این هواپیماها با تخفیف های اعمال شده به 536 میلیون یورو می رسد که در صورت تصمیم ایران ایر برای اجرای گزینه قرارداد و سفارش 20 هواپیمای دیگر دو برابر خواهد شد.
این شرکت همچنین اعلام کرد که در سال جاری میلادی 9 فروند از این نوع هواپیماها را تحویل ایران می دهد و 11 فروند دیگر را در سال 2018 تحویل خواهد داد. البته چهار فروند از آن در عرض یک ماه پس از امضای قرارداد تحویل داده می شود.
روز دوشنبه مطبوعات ایران از امضای قراردادنهایی خبر داده بودند.
علاوه برقرارداد خرید 20 فروند هواپیما از سوی ایران از شرکت ATR ، ایران ایر و شرکت آسمان نیز قرار داد خرید از شرکت بوئینگ 110 هواپیما و ایرباس 80 هواپیما را امضا کرده اند.

ایرنا

کد خبر 71561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha