جلسه قطعه سازان، بانک‌ها و بیمه‌ها به زودی

پرشین خودرو: یک عضو هیأت رئیسه صنایع و معادن مجلس از بررسی گلایه قطعه سازان و خودروسازان از یکدیگر خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی‌کیا  گفت: در جلسه کمیسیون صنایع که با حضور قطعه سازان وخودروسازان تشکیل شد در خصوص گلایه‌های دو طرف از یکدیگر و بررسی راه‌های تعامل بین این دو بخش مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: قطعه‌سازان معتقدند خودروسازان به عنوان آقابالاسر عمل می‌کنند و در مقابل خودروسازان نیز معتقدند قطعات بی‌کیفیت چینی توسط قطعه‌سازان در بسته بندی‌های شرکت‌های داخلی به خودروسازان فروخته می‌شود.

وی از تشکیل کارگروهی برای حل این مشکل و افزایش تعاملات بین قطعه‌سازان و خودروسازان خبر داد و افزود: برای حل مشکلات جاری بین این دو بخش و همچنین مشکلاتی که قطعه‌سازان در حوزه بیمه و بانک دارند کارگروهی تشکیل شد تا بستر افزایش کیفیت قطعات و خودروهای داخلی افزایش یابد.

به گفته حسینی کیا، برخی عوامل در افزایش قیمت‌های خودرو تاثیرگذار بوده‌اند که از جمله نوسانات نرخ ارز و گران شدن فولاد اصلی‌ترین دلایل آن برشمرده شد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به سخنان مدیرعامل سایپا گفت:‌ خودروسازان از قبل فروش اقساطی خودروها تنها یک سوم قیمت خودرو را نقداً دریافت می‌کنند و بقیه پول خودرو را در اقساط ۱۲ ،۲۴ماه یا ۳۶ ماه دریافت می‌کنند؛ در حالی که موظف‌اند پول قطعه سازان را در ظرف زمانی ۴۵ روز تا سه ماه بازپرداخت کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد شرکت‌های خودروساز برای واسطه قرارگرفتن بانک‌ها برای بازپرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت:‌ خودروسازان پیشنهاد داشتند بانک‌ها فاکتورهای آنان را به عنوان وثیقه بپذیرند و بخشی از هزینه‌های خودروسازان را برای بازپرداخت به قطعه‌سازان و سایر طلبکاران شرکت‌های خودروساز در قالب تسهیلات بانکی پرداخت کنند تا خودروسازان فرصت بیشتری برای بازپرداخت بدهی‌شان پیدا کنند که قرار شده مجموعه پیشنهادات در کارگروه تشکیل شده، بررسی شود.

ایسنا

کد خبر 71584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha