شاسی بلند های چینی «بورگوارد» به دنبال شریک ایرانی+جزئیات

پرشین خودرو: یک شرکت خودروسازی به ظاهر آلمانی و در باطن با مالکیت کامل خودروسازی چینی، قصد دارد برای تولیدات خود در بازار ایران، یک شریک ایرانی قوی دست و پا کرده و خودروی چینی خود را به عنوان آلمانی به ایرانی ها عرضه کند!

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو مدیر یک شرکت خودروسازی چینی به ایران آمده است تا شریکی ایرانی را برای تولید محصولات خود پیدا کرده و با ایشان قرارداد همکاری و تولید خودرو ببندد.

این شرکت خودروسازی با نام «بورگوارد» که سابق بر این جزو برندهای لاکچری ساز کشور آلمان بود اما؛ در حال حاضر جزو شرکت های زیر مجموعه فوتون چین بوده و دیگر جزو خودروساز های آلمانی به حساب نمی آید و در اصل چینی است.

این مجموعه در سالهای 1960 توانست خود را به عنوان تولیدکننده خودروهای لاکچری در کشور آلمان مطرح کند ولی در پی برخی از تحولات سیاسی آن مقطع در اروپا، ورشکست شد و به مالکیت دولت آلمان درآمد.

تمامی سرمایه شرکت خودروسازی بورگوارد در آن زمان از بین رفت این اتفاق در حالی رخ داد که شرکت بورگوارد به واسطه برخورداری از تکنولوژی پیشرفته، دانش طراحی مدرن و سبد کامل محصولات توانسته بود حدود 40درصد از محصولات خود را در بازار آلمان و 60درصد دیگر را نیز به سایر بازارهای دنیا صادر کند.

خودروسازان آلمانی از نبود بوگوارد در بازار کمال استفاده را کردند و فولکس واگنی ها خودروهای سری T1 تا  T5  خود را  برپایه محصولات بورگوارد تولید کردند.

از زمان ورشکستگی تلاش برای پیدا کردن سرمایه گذار ادامه داشت و در این مدت مذاکرات متعددی برای جذب سرمایه گذار انجام شد و در نهایت مدیران شرکت خودروسازی فوتون چین آمادگی خود را برای همکاری این مجموعه اعلام کردند و مالکیت 100درصدی بورگوارد به این شرکت چینی انتقال یافت.

حالا و در سال 1396 این شرکت آلمانی سابق و چینی فعلی قصد دارد با تبلیغ دوران اروپایی خود و بدون اشاره به ماهیت چینی شده، پا به بازار ایران بگذارد و از لقمه آماده ایرانی استفاده صد در صدی کرده و دوباره به روزهای اوج برگردد!

مدیران ارشد این شرکت چینی نیز بر این هدف تاکید داشته و در گفتگو های خود هدف از حضور در ایران را بازار رو به رشد این کشور در زمینه عرضه خودروهای شاسی بلند و کراس اور ذکر کردهه اند این یعنی باز هم قرار است بازار ناب خودروی ایران درگیر خودروهای چینی با لیسانس فلان شرکت یا کشور اروپایی باشد!

اولین محصولی که برای عرضه در بازار ایران در دستورکار این شرکت چینی قرار گرفته است BX7  خواهد بود که ادعا می شود همکلاس خودرو آئودیQ5    بوده و یک خودرو شاسی بلند بزرگ محسوب می شود!

در حالیکه هنوز دولت آلمان برای بازگشت و احیا خودروساز قدیمی خود که چینی شده است، چراغ سبز نشان داده و گفته می شود ممکن است مذاکرات برای تاسیس یک خط تولید در آلمان تا 2019 به سرانجام برسد، برخی قصد دارند با القا این مطلب که این خودروساز آلمانی است ونه چینی، برای وی شریک تجاری ایرانی همانند بهمن یا ایران خودرو را به صف کرده و باز هم روز از نو و روزی از نو!

کد خبر 71615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Borgward ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
    0 0
    اما انصافا Borgward BX7 طراحی خوبی داره.