کد خبر 71761
۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مالزی هواپیماها را از فضا کنترل می‌کند

پرشین خودرو: شرکت هواپیمایی مالزی قراردادی را برای یک سیستم کنترل و موقعیت‌یاب پروازها منعقد کرده که از فضا هواپیماها را رصد می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو،  به‌ نقل از Bloomberg، پرواز MH370 بدون شک معروف‌ترین پرواز خطوط هوایی مالزی‌ است. این هواپیما با بیش از 300 مسافر روی اقیانوس هند ناپدید شد و حتی جعبه سیاه یا محل دقیق سقوط آن نیز هرگز مشخص نشد. در زمان وقوع این حادثه، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره علت سقوط ارائه شدند که از هواپیماربایی تا هدف قرار گرفتن آن را شامل می‌شد.

پس از این حادثه سازمان ملل متحد تمامی خطوط هواپیمایی دنیا را موظف به استفاده از مکان‌نمای زمینی یا ماهواره‌ای برای هواپیماهای مسافری کرد و تقریبا تمامی خطوط دنیا از این مکان‌نماها به‌صورت تکی یا دوگانه استفاده می‌کنند اما مالزی برای جبران زیان‌هایی که سقوط هواپیمایش برای اعتبار این ایرلاین داشت، اکنون قراردادی منعقد کرده است که هواپیمای مسافری را در تمام نقاط زمین دنبال کند.
این قرارداد با استفاده از سیستم ADS-B قرار است سیگنال‌های دریافتی از هواپیماها را با ماهواره دنبال کند و حتی در اقیانوس منجمد شمالی هم قابلیت استفاده داشته باشد. در سیستم‌های ردیاب زمینی این مشکل وجود دارد که مناطق دور از دسترس مانند رشته‌کوه‌ها، قطب و اقیانوس‌ها که نصب آنتن در آنها ممکن نیست، هواپیما تقریبا از دسترس مکان‌یاب خارج می‌شود.

پرواز 370 مالزی در زمان ناپدید شدن، مدتی سیستم ردیاب خود را کاملا خاموش کرده بود که دلیل این نیز هرگز مشخص نشد. هنوز معلوم نیست سیستم تازه مالزی که قرار است در سال 2018 با ارسال چهارمین ماهواره، عملیاتی شود، چگونه مشکل خاموش کردن سیستم ردیاب را حل خواهد کرد.

انا

کد خبر 71761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha