کد خبر 71822
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹

پرشین خودرو: شرکت فیس‌بوک در زمان برگزاری نشست اف 8، نسخه‌ی از جدید پیام‌رسان خود رونمایی کرد.

به گزارش«پرشین خودرو»، شرکت فیس‌بوک در زمان برگزاری نشست اف 8، نسخه‌ی از جدید پیام‌رسان خود رونمایی کرد.

 
معرفی نسل جدید مسنجر فیس‌بوک


کاربران مسنجر فیس‌بوک از این پیام‌رسان اجتماعی برای انجام کارهایی مانند به اشتراک‌گذاری ویدئو، بازی‌های ویدئویی و گفتگو در زمان واقعی بهره می‌گیرند. به علاوه این بستر هم‌اکنون از کسب و کارها، پرداخت‌ها و معاملات دیجیتالی پشتیبانی می‌کند. همچنین این پیام‌رسان  از افزونه‌های شخص ثالث حمایت کرده و از سال گذشته امکان ساخت و بهره‌مندی از بات در آن فراهم شده است.
دیوید مارکوس (Dacvid Marcus)، معاون مدیر محصولات پیام‌رسان فیس‌بوک با بیان اینکه هم‌اکنون 65 میلیون کسب‌وکار مختلف در مسنجر وجود دارد، اشاره کرد این بستر دیگر صرفاً محلی برای برقراری ارتباط نبوده؛ بلکه ابزاری برای تجارت‌ها است. در حال حاضر بیش از 100 هزار بات منحصر به فرد در این بستر وجود دارد.

شرکت فیس‌بوک در زمان برگزاری اجلاس اف8 2017 (F8 2017) نسخه‌ی جدید پیام‌رسان خود را با نام «مسنجر 2» (Messenger Platform 2.0) معرفی کرد.


از ویژگی‌های نسخه‌ی جدید مسنجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

•    فروشگاهی برای بات‌ها: این ویژگی، اجازه‌ی جستجوی چت بات‌های کسب‌وکارهای مختلف را فراهم می‌کند. در صفحه‌ی اصلی نسخه‌ی دوم مسنجر یک بخش جدید به نام «دیسکاوری» (Discovery)، وجود دارد. با مراجعه به آن صفحه می‌توان بات‌های شاخص، ترند و بخشی برای جستجو را مشاهده کرد. هدف از این ویژگی فهرست کردن بات‌هایی است که احتمال استفاده از آن توسط کاربر وجود دارد.

•    کیو.آر کد: فیس‌بوک در سال میلادی گذشته ویژگی جدیدی را به نام «مسنجر کد» (Messenger Codes) به پیام‌رسان خود اضافه کرد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی بهبود داده شده‌ی آن در به صورت عمومی در نسخه‌ی دوم این برنامه وجود دارد. هم‌اکنون شرکت‌ها می‌توانند کدهای کیو.آر محصولات خود را در همه‌جا قرار دهند و کاربران با استفاده از ویژگی دوربین مسنجر (Messenger camera)، کدها را اسکن کرده و با بات آن ارتباط برقرار کنند.

•    افزونه‌های چت: فیس‌بوک در سال 2016 امکان استفاده و مکالمه با بات‌ها را در مسنجر فراهم کرد؛ اما این ارتباط یک به یک بود. ویژگی تازه‌ی نسخه‌ی دوم این پیام‌رسان باعث می‌شود تا بتوان از بات‌ها در چت‌های گروهی نیز استفاده کرد. به عنوان مثال نشان داده شد کاربران می‌توانند یک آهنگ را از طریق بات اسپاتیفای (Spotify) در گروه به اشتراک بگذارند. شرکت‌های بسیار دیگری مانند اپن‌تیبل (OpenTable)، اوبر، وال‌استریت ژورنال، هیپمانک (Hipmunk) و کایاک (Kayak) از این ویژگی بهره گرفته‌اند.

•    پاسخ هوشمند: یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی مسنجر 2، اضافه شدن قابلیتی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پاسخگوهای هوشمند مخصوص به خود را ایجاد بکنند. این پاسخگوها در زمانی که اپراتورهای انسانی در محل کار خود حضور ندارد، جواب مشتری‌ها را خواهند داد. به کمک این بستر می‌تواند اطلاعاتی مانند محل شرکت و فروش محصول، قیمت و ساعات باز و بسته بودن فروشگاه را به دست آورد.

•    دستیار صوتی اِم: دستیاری صوتی اِم فیس‌بوک به نسخه‌ی جدید مسنجر این شرکت اضافه خواهد شد. این دستیار ترکیبی از هوش مصنوعی و اپراتورهای انسانی بوده و می‌تواند در زمان چت به صورت خودکار پیشنهادهایی را ارائه بدهد. به عنوان مثال اگر کاربر در مورد محلی برای شام صحبت می‌کند، اِم پیشنهاد سفارش آن از محلی خاص را به کاربر می‌دهد. همچنین اگر دوست کاربر از وی طلب پول کند، این دستیار سعی می‌کند او را به بخش پرداخت‌های مسنجر هدایت کند؛ به عبارت دیگر دستیار صوتی فیس‌بوک در همه‌ی زمان‌ها به مکالمات کاربر گوش می‌دهد.

•    بازی: هم‌اکنون بیش از 1.5 میلیارد بازی در مسنجر انجام شده است. در نتیجه بخش جدیدی به صفحه‌ی اصلی نسخه‌ی جدید پیام‌رسان فیس‌بوک اضافه شده است که اجازه‌ی جستجو و مشاهده‌ی سرگرمی‌های جدید را برای کاربر فراهم می‌کند. به علاوه از این پس بازی‌های نوبتی نیز پشتیبانی می‌شوند.
 

معرفی نسل جدید مسنجر فیس‌بوک

 

 

 

 

منبع: برترین ها

کد خبر 71822

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha