کد خبر 71931
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
 خودروی واقعی بدون راننده فولکس رونمایی شد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان در نمایشگاه اتومبیل شانگهای 2017 در چین، نمونه واقعی ساخته شده از ایده خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش پرشین خودرو، به‌ نقل از Volkswagen Group، خودروی Sedric محصول هوشمند و بدون راننده گروه  خودروسازی فولکس واگن است که تمامی ابزار و ادوات رانندگی از آن بیرون ریخته شده است و مسافران پس از سوار شدن با فشار دکمه، مقصد خود را به کامپیوتر خودرو اعلام می‌کنند. این خودرو می‌تواند مسافر را بدون نیاز به دخالت انسان به مقصد برساند و حداکثر پنج نفر گنجایش دارد.

شکل بسیار جالب و منحصر به‌فرد این خودرو در کنار هوش مصنوعی بسیار پیشرفته آن، احتمال تولید آن‌ را افزایش می‌دهد اما در حال حاضر چنین چیزی دور از دسترس است.

«سدریک» (Sedric) نسل پنجم خودروهای خودران محسوب می‌شود که وسایل هدایت انسانی را در خود ندارند و این نسل هنوز به هیچ شکلی اجازه تردد در هیچ مکانی را حتی برای آزمایش به دست نمی‌آرود. هنوز نسل سوم خودروهای بدون‌ راننده، بدون حضور انسان پشت فرمانشان اجازه تردد ندارند و این اجازه نیز در چند شهر انگشت‌شمار در آمریکا و اروپا برای آزمون داده شده است.

سدریک زیبا و عجیب، در سیستم تهویه خود یک هواساز دارد که کار تصفیه هوا و افزودن اکسیژن به آن را انجام می‌دهد. پیش از این فولکس‌واگن در سال 2016 طرح کامپیوتری و ایده‌هایی که برای پیاده شدن در این طرح را داشت اعلام کرده بود و کسی فکر نمی‌کرد قصدی برای ساخت نمونه واقعی آن وجود داشته باشد اما اکنون این ایده در فاصله‌ای کوتاه واقعیت یافته است و شاید با پیدا شدن بودجه لازم، سال آینده به تولید و آزمایش هم رسیده باشد.

آنا

کد خبر 71931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha