کد خبر 72052
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱
با دومین شاسی بلند جگوار آشنا شوید+تصاویر

پرشین خودرو: کراس اوور جگوار پس از یک بازی گسترده رسانه‌‌ای و انتشار تصاویر جاسوسی بسیار در وبسایت‌های مختلف خورویی، در نهایت در تاریخ 17 سپتامبر 2015 طی برگزاری نمایشگاه بین المللی اتومبیل فرانکفورت، همراه با اطلاعات فنی معرفی شد

به گزارش پرشین خودرو، این معرفی باعث شد تا این خودروساز بریتانیایی هم برای اولین بار صاحب یک خودروی شاسی بلند، درست همانند شرکت خودروسازی بنتلی و مازراتی شود. اما این خودروساز پا پس نکشید و سال گذشته هم در نمایشگاه بین المللی نیویورک 2016 از یک خودروی شاسی بلند مفهومی تحت عنوان I-Pace رونمایی کرد، تا اینکه بلاخره چند روز پیش چراغ سبز جگوار برای تولید این خودرو روشن شد تا پس از موفقیت جگوار F-Pace در بازارهای جهانی، خانواده شاسی بلندهای خود را بیش از پیش تقویت کند.


پیش از تایید تولید I-Pace توسط جگوار، تصاویری جاسوسی هم در رسانه‌های مختلف خبری دست به دست چرخیده بود که نشان می‌داد شرکت خودروسازی جگوار در حال توسعه این خودروی شاسی بلند و انجام تست‌های میدانی بر روی آن است تا اینکه بلاخره چراغ سبز جگوار برای تولید این خودرو روشن شد و قرار است نسخه نهایی آن در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت 2017 آلمان رونمایی شود.


باتوجه به اظهارات شرکت سازنده، این محصول 80 درصد از مراحل توسعه خود را پشت سرگذاشته است، ولی طراحی ظاهری آن به تکامل مطلوب رسیده و این امکان را برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت از نسخه نهایی آن رونمایی کنیم و قبل از فرا رسیدن زمان عرضه این اتومبیل، 20 درصد باقی مانده را هم در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کنیم.


شالوده این ماشین هم برای رقابت با خودروی تسلا مدل X، بر روی پلتفرمی کاملا الکتریکی نهادینه شده است که در زمان معرفی این خودرو در سال گذشته، برای آن دو موتور الکتریکی قدرتمند و باتری‌های 90 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی در نظر گرفته شده بود که می‌تواند حداکثر قدرتی 400 اسب بخاری و گشتاوری 700 نیوتن متری در اختیار چرخ‌های اتومبیل قرار دهد.

اما در مسیر تکامل برای رسیدن به مرحله تولید، انتظار می‌رود که یکسری تغییرات جزئی هم بر روی این سیستم صورت گرفته باشد که جزییات آن در نمایشگاه فرانکفورت آلمان ارائه خواهد شد.


در آخر لازم است بدانید که تصاویر بارگذاری شده در گالری تصاویر پرشین خودرو مربوط به نسخه کانسپت جگوار I-Pace است و هنوز تصاویری رسمی از نسخه نهایی جگوار I-Pace منتشر نشده است.

کد خبر 72052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha