کد خبر 72068
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
ساخت گلخانه بادی برای مریخ

پرشین خودرو: محققان ناسا مشغول ساخت سیستم گلخانه ای بادی برای مریخ یا ماه هستند که به فضانوردان کمک می کند در اعماق فضا به فعالیت های خود ادامه دهند.

به گزارش«پرشین خودرو»، این سازمان تاکنون توانسته برنامه پرورش گیاهان و سبزیجات را در ایستگاه بین المللی فضایی ایجاد کند. این یک سیستم گلخانه ای است که قابلیت کارکرد روی ماه یا مریخ را دارد.

درهمین راستا  محققان ناسا در مرکز کندی فلوریدا مشغول همکاری با گروه دانشگاه آریزونا و صاحبان کسب و کارهای کوچک  هستند تا روشی بلند مدت  برای پشتیبانی از حضور فضانوردان در فضا بیابند.

نمونه اولیه این تلاش ها  نیز شامل یک گلخانه بادی است که مواد مغذی را بازیافت می کند. این گلخانه در حقیقت شبیه سازی فرایندهای موجود در زمین است.  در این روش گیاهان به عنوان منبعی برای از بین بردن دی اکسید کربن استفاده می شوند و از سوی دیگر  اکسیژن و غذا نیز فراهم می کنند.

این گلخانه بادی را می توان برای پروش گیاهان، پاکسازی هوا، بازچرخانی آب و بازیافت فاضلاب  به کار برد. هنگامیکه فضانوردان با هر بازدم دی اکسید کربن در فضای گلخانه آزاد کنند، گیاهان با استفاده از فتو سنتز اکسیژن می سازند. در داخل گلخانه نیز از آبی استفاده می شود که همراه فضانوردان ارسال شده یا هنگام فرود در ماه یا مریخ کشف شده است.

چنین برنامه ای «سیستم پشتیبانی حیات  بیو جنریتیو» نامیده می شود.

به هرحال محققان دانشگاه آریزونا مشغول آزمایش نمونه گلخانه ماه / مریخ  در توسکان هستند.

 

 

 

منبع: مهر

کد خبر 72068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha