کد خبر 72119
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

پرشین خودرو: مدیر کل پیش بنی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر دما روند افزایشی خواهد داشت، از وقوع رگبار پراکنده باران طی دو روز آینده در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش«پرشین خودرو»، مدیر کل پیش بنی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر دما روند افزایشی خواهد داشت، از وقوع رگبار پراکنده باران طی دو روز آینده در برخی نقاط کشور خبر داد.

احد وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، روز چهارشنبه (6 اردیبهشت)، فعالیت سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور برقرار است، گفت: در ساعات بعدازظهر در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه (7 و 8 اردیبهشت)، با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو در برخی مناطق جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات جنوب شرق، شرق، مرکز و دامنه های جنوبی البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سبب رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

پیش بینی گرد و خاک در زابل

مدیر کل پیش بنی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود، افزود: از روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر دما روند افزایشی خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش شدید باد به خصوص در ساعات شب پیش بینی می شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد شد.

به گفته وظیفه، طی روز چهارشنبه دریای خزر و در بعدازظهر روز چهارشنبه شرق خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وزش باد در تهران

وی در مورد وضعیت جوی تهران در روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز چهارشنبه بعدازظهر نیمه ابری و بارش پراکنده و وزش باد در اواخر وقت ابری و رگبار باران و گاهی رعد و برق با دمای بیشینه و کمینه 20 و 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وظیفه اظهار کرد: همچنین آسمان تهران در روز پنجشنبه (7 اردیبهشت)، نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 18 و 11 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (8 اردیبهشت)، نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 19 و 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 

 

 

منبع: ایسنا

کد خبر 72119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha