پورشه جزئیاتی از نسخه جدید 911 افسانه ای را منتشر کرد+تصاویر

پرشین خودرو: مدل GT3 به‌عنوان قدرتمندترین نسخه از خودروی افسانه‌ای 911 شناخته می‌شود. مدل ۲۰۱۸ از این خودرو، امروز توسط پورشه آماده‌ی فروش شد.

به گزارش پایگاه خبری پرشین خودرو، بیش از ۵۴ سال از معرفی اولین پورشه 911 می‌گذرد و این خودرو همچنان بدون تغییری بنیادین در طراحی بدنه؛ یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اسپرت دنیا است. از سال ۱۹۹۹ نسخه‌ی GT3 به محصولات 911 اضافه شد تا توانایی‌های آن به سوپراسپرت‌ها نزدیک شود و البته با بهینه‌سازی نسبت به مدل استاندارد، حضور قدرتمندی در پیست داشته باشد.

اسفندماه گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو، شاهد رونمایی از 911 GT3 برای عرضه در سال ۲۰۱۸ بودیم و حالا جزئیات نهایی از شرایط فنی این خودرو منتشر شده است.

porsche 911 gt3 پورشه 911 2018

پورشه با خودروی قدرتمند 911 Cup در رقابت‌های جهانی استقامت موسوم به WEC حضور دارد و سال گذشته با همین خودرو به مقام قهرمانی لمانز ۲۴ ساعته رسید. برای اولین‌ بار از تجهیزات فنی این خودروی مسابقه‌ای در یک محصول جاده‌ای پورشه استفاده خواهد شد. نسخه‌ی جدید 911 GT3 با این پیشرانه، نسبت قدرت به وزن یک اسب بخار در مقابل ۲.۸۶ کیلوگرم دارد که تا به‌حال در یک مدل استاندارد 911 سابقه نداشته است. این خودرو در نسخه‌ی فول‌آپشن، تنها ۱۴۳۰ کیلوگرم وزن دارد؛ درحالی‌که از پیشرانه‌ی ۵۰۰ اسب بخار با گشتاور ۴۶۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند.

porsche 911 gt3 پورشه 911 2018

هرچند مرسدس و بی‌ام‌و، قدرتمندترین پیشرانه‌های ۸ سیلندر جهان را تولید می‌کنند؛ می‌توان ادعا کرد که نمونه‌ی ۴ لیتری توربوشارژ پورشه در نسخه‌ی جدید GT3، پرقدرت‌ترین موتور ۶ سیلندر دنیا باشد. این پیشرانه در مسابقات استقامت WEC امتحان خود را پس داده است و می‌توان مطمئن بود که تحت فشار رانندگی در پیست، با استهلاک پایین و بهترین راندمان عمل کند. نسل جدید جعبه‌دنده‌های اتوماتیک PDK رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ظرف ۳.۴ ثانیه را ممکن می‌کند؛ هرچند امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی نیز وجود دارد.

porsche 911 gt3 پورشه 911 2018

پورشه 911 GT3 نسبت به قبل ۲۵ اسب بخار قوی‌تر شده است و ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری دارد. بالاترین دور موتور مجاز این خودرو به ۹۰۰۰ دور بر دقیقه افزایش یافته است و بیشترین قدرت در دور موتور ۸۲۵۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و نسبت تراکم یک به ۱۳.۳ از دیگر ویژگی‌های پیشرانه‌ی 911 GT3 است که معمولا در خودروهای مخصوص پیست و دنیای موتوراسپرت دیده می‌شود.

porsche 911 gt3 پورشه 911 2018

لاستیک‌های میشلن پایلوت، روی رینگ‌های ۲۰ اینچ GT3 استفاده شده است که در جلو ۲۴۵ میلی‌متر پهنا دارند، اما در عقب با پهنای ۳۰۵ میلی‌متر همراه خواهند بود. سیستم TPM برای گزارش لحظه‌ای فشار باد لاستیک‌ها، به‌عنوان آپشنی استاندارد در این خودرو وجود دارد و می‌تواند در حالت مسابقه‌ای، نموداری از فشار لاستیک‌ها در دماهای مختلف ارائه کند.

porsche 911 gt3 پورشه 911 2018

پورشه 911 در حالت پایه با پیشرانه‌ی ۳ لیتر توربوشارژ و جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه می‌شود که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۰ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو همراه بالاترین سطح آپشن‌های فنی و رفاهی، ۴۲۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کند و ظرف ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که در این صورت برچسب قیمت ۱۴۰ هزار دلار را به همراه خواهد داشت. نسخه‌ی GT3 جدید هنوز دارای قیمت رسمی نیست؛ اما می‌توان طبق سنت پورشه، آستانه‌ی قیمت ۱۴۵ هزار دلار برای آن متصور بود.

کد خبر 72223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha