سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن برای توسعه موتورهای احتراقی

پرشین خودرو: فولکس‌واگن در راستای عمل به مقررات آلایندگی، قصد دارد تا سال 2022 میلیاردها یورو برای تقویت مجموعه موتورهای احتراقی و برقی هزینه کند.

به گزارش پرشین خودرو، بزرگترین خودروساز اروپا سال گذشته برای پشت سر گذاشتن بحران رسوایی آلایندگی دیزلی اعلام کرد به عرضه مدل‌های برقی بیشتر و خدمات موبیلیتی (برای خودروهای هوشمند متصل به اینترنت) اقدام خواهد کرد. این گروه خودروسازی در حال کاهش هزینه‌ها در تمامی بخش‌ها به منظور تامین هزینه این تغییر رویکرد است.

ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن در اظهاراتی گفت: این خودروساز با پیش‌بینی استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر در اروپا، آمریکا و چین، ظرف پنج سال آینده حدود ۱۰ میلیارد یورو (۱۱ میلیارد دلار) برای افزایش بهینه‌گی مصرف سوخت موتورهای احتراق به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه می‌کند.

فولکس‌واگن همچنین در مدت مذکور، سرمایه‌گذاری در مدل‌های برقی را سه برابر کرده و به حدود ۹ میلیارد یورو می‌رساند. مدل‌های جدید شامل نسل جدید خودروهای هیبریدی برای آمریکا هستند که رسوایی آلایندگی فولکس‌واگن را در سال ۲۰۱۵ فاش کرد.

این خودروساز در پنج سال گذشته سه میلیارد یورو برای فناوری انرژی پاک هزینه کرده است.

براساس گزارش رویترز، رسوایی آلایندگی فولکس‌واگن بر دورنمای بازار خودروهای دیزلی سایه افکنده و فشار بر خودروسازان به منظور بهبود موتورهای احتراق و عرضه خودروهای برقی و هیبریدی را مضاعف کرده است.

مولر بدون اشاره به جزییات مفصل، اظهار کرد فولکس‌واگن برای کنترل هزینه‌ها، انواع موتورهایی که برای مدل‌های بازار انبوه عرضه می‌شود را تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

ایسنا

کد خبر 72250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha