کد خبر 72260
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

پرشین خودرو: نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: لیست ۱۰۰ نفره انتخابات شوراها امروز بعدازظهر آماده می‌شود و بعداز غربالگری افراد را به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کنیم.

به گزارش«پرشین خودرو»، نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: لیست ۱۰۰ نفره انتخابات شوراها امروز بعدازظهر آماده می‌شود و بعداز غربالگری افراد را به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری در نشست خبری خود عنوان کرد: جریان اصلاحات با گذر از شرایط ۹۲ تا به امروز با نوعی برنامه‌ریزی مثبت که حاصل همگرایی مثبت در سلایق مختلف بود، گامی مثبت در اداره کشور برداشت. ما سال ۹۲  با انتخاب روحانی ما مسیر را آغاز کردیم.

او با بیان اینکه سال ۹۴ با ادامه مسیر به موفقیت در انتخابات مجلس رسیدیم، گفت:  سال ۹۶ قطعا با ادامه این دو مسیر خواهد بود. این انتخابات ناظر بر همه جامعه در انتخابات ریاست‌جمهوری و همه قاعده و بدنه تصمیم‌گیری در انتخابات شوراهاست، انتخابات مهمی در پیش رو است که عامه مردم در آن سهیم می‌شوند از دورترین نقاط روستاها تا مراکز شهرها در تصمیم‌گیری‌ها سهیم هستند.

موسوی‌لاری تاکید کرد: یکی از موفقیت‌های ما این است که جریان اصلاحات معتقد به حضور سلایق مختلف در درون خودش است این که اختلاف سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسد و به یک اجماع برساند خیلی مهم است. ساختارهای مختلفی که مطرح شد به این نتیجه رسید که بر شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منطق و خرد حاکم است.

او با اشاره به اینکه ما هم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها فعال هستیم، گفت: دوستانی در ستاد آقای روحانی نقش فعال دارند که اصلاح‌طلب هستند. در انتخابات شوراها اصل را بر این گذاشتیم که به لیست واحد برسیم، نگرانی وجود داشت که چگونه این کار صورت گیرد که این نگرانی برطرف شد. فضای امروز ما اجماعی‌تر از گذشته است که خود را جمع و جور کرده و از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: برای رسیدن به لیست واحدی که ۷۰۰ نفر از داوطلبان می‌خواستند در آن باشند مشکلاتی هم داشتیم که چگونه لیست بسته شود اما همه این‌ها برای ما نقطه قوت و سرمایه هستند. برای همین شاخصه‌هایی گذاشتیم تا به لیست نهایی برسیم، در ابتدا فضای شورا را مشخص کردیم، که چالش شوراها چیست و شورای فعلی در چه وضعیتی قرار دارد. این شاخصه‌ها به ما نشان می‌دهد شوراها چگونه است.

او افزود: ۱۵ نفر از کارشناسان خارج از مسائل حزبی و جناحی سوابق را بررسی کردند، امروز کار کارگروه در مرحله اول تمام شده که حدود ۱۰۰ نفر انتخاب شدند بقیه افراد هم بسیاری از آن‌ها ارزنده هستند و سرمایه‌ای محسوب می‌شوند که برای شورا و شهرداری مفید هستند البته این به معنای این نیست که به درد نمی‌خورند این‌ها سرمایه هستند، این لیست امروز بعدازظهر آماده می‌شود و بعداز غربالگری افراد را به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کنیم.

موسوی لاری یادآور شد: قصد داریم مکانیزم را به طور شفاف به مردم معرفی کنیم حتی کارشناسان را نیز معرفی خواهیم کرد. شورای شهر باشگاه سیاسی نیست یک نهاد مدنی است، معنی این حرف این است که تخصص برای شورای شهر نیاز است، افراد باید بر مسائل اجتماعی اشراف داشته باشند و بدانند چه برنامه‌هایی باید در نظر گرفت. به گونه‌ای لیست را خواهیم بست که برآینداش به گونه‌ای باشد که از تخصص‌های شهری در آن استفاده کنیم.

 

 

 

منبع: ایلنا

کد خبر 72260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha