کد خبر 72313
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
شکایت اوکراین از پژو

پرشین خودرو: مقامات اوکراینی شکایت‌نامه‌ای را علیه دو شرکت بزرگ خودروسازی پژو و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آئوچان فرانسه به دلیل فعالیت برخلاف قوانین اوکراین در شبه جزیره کریمه به دادگاه‌های این کشور ارائه دادند.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از تاس، مقامات قضایی اوکراین دادخواستی را علیه دو شرکت بزرگ خودروسازی پژو و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آئوچان فرانسه به دلیل فعالیت‌های خلاف قوانین اوکراین در شبه جزیره کریمه به دادگاه‌های این کشور ارائه دادند.

الکسی بونچارنکو یکی از نمایندگان مجلس اوکراین با طرح شکایتی علیه این 2 شرکت به مقامات قضایی اوکراین اعلام کرده است که در وبسایت روسی پژو و آئوچان، شبه جزیره کریمه جزئی از خاک روسیه نشان داده شده است و بر همین اساس اقدام قضایی به دلیل نقض قوانین مرزی اوکراین علیه این دو شرکت کلید خورده است.

مقامات اوکراینی همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این 2 شرکت کالاهای خود را براساس قوانین اوکراین به شبه جزیره کریمه انتقال می‌دهند یا براساس قوانین روسیه در این منطقه فعالیت می‌کند.

دفتر دادستان عمومی اوکراین قصد دارد با ارسال نامه‌ای به این دو شرکت از آنها درخواست کند تا در شبه جزیره کریمه براساس قوانین اوکراین فعالیت کند.

در روز 11 مارس سال 2014 دو منطقه سباستوکول و شبه جزیره کریمه استقلال خود را از اوکراین اعلام کرده و در روز 16 مارس همین سال طی یک رفراندوم بیش از 95 درصد مردم این 2 منطقه به پیوستن به فدراسیون روسیه رأی دادند.

تنها 2 روز پس از این همه پرسی، رئیس جمهور روسیه نیز حکم پیوستن این 2 منطقه به روسیه را امضاء کرد.
 

کد خبر 72313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha