تولید هدفمند در قراردادهای جدید خودرویی /تولید برای صادرات با تولید برای داخل تفاوت دارد

پرشین خودرو: سازمان توسعه تجارت برای کمک به صادرات خودروهای تولید داخل آماده همکاری با شرکت های خودروساز داخلی و طرف های خارجی آنها است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مجتبی خسرو تاج رییس سازمان توسعه تجارت در مورد برنامه ریزی این سازمان برای صادرات خودرو در سال جاری گفت: یکی از موضوعات اصلی در بخش صادرات، بحث زنجیره ارزش است که امروزه در مناطق مختلف جهان با اهمیت بسیاری پی گیری می شود.

وی ادامه داد: رییس جمهور نیز در نامه اخیر خود در مورد صادرات از وزارت صنعت خواسته اند که در مورد چگونگی ورود به بحث زنجیره ارزش بررسی و برنامه ریزی شود.

خسروتاج تصریح کرد: یکی از مهمترین حوزه های صادراتی کشور، بخش خودرو است زیرا برای ورود به بازار صادراتی خودرو باید شرایط ویژه ای را در نظر گرفت از جمله بحث بازار تولید و مصرف قطعات یدکی، شرکت های توزیعی و همچنین استانداردهای سوخت و محیط زیست که برای هر کشور تفاوت می کند.

معاون وزیر صنعت افزود:  اگر خودروسازان ما می خواهند سهمی در بازار صادراتی داشته باشند باید تولیداتشان با استاندارد های موجود همسان و قراردادهای مشترک را تنها با شرکت اصلی و مادر منعقد کنند.

وی تفاهم های سال گذشته در حوزه خودرو را مقدمه یکسری از سرمایه گذاری های مشترک با شرکت های خارجی دانست و افزود: هدف تمامی این تفاهم ها، بستن قراردادهای هدفمند برای ورود به بازار صادراتی است.

خسروتاج الزام برای صادرات حداقل 30 درصد از تولیدات را از اتفاقات خوب قراردادهای خودرویی جدید دانست و افزود: در یکی از این قراردادهای شرکت پژو طرف خارجی ما است که دارای شبکه وسیع فروش و خدمات در سراسر جهان بوده و به خوبی می تواند راه ما را برای ورود به بازار های جهانی باز کند.

وی مدیران خودروساز ایرانی را خطاب قرار داد و گفت: اگر می خواهیم حداقل 30 درصد تولیدات خود را صادر کنیم باید بر اسا استانداردهای جهانی و قواعد بازار دست به تولید زده و خود را با زنجیره تولیدشرکت های مادر لینک کنیم.

کد خبر 72386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha