شرایط پیش فروش خودرو اعلام شد

پرشین خودرو: سازمان حمایت با صدور اطلاعیه ای با اشاره به ممنوعیت پیش فروش خودرو در نمایندگی ها بدون مجوز اعلام کرد: انتشار هرگونه آگهی و تبلیغات ، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش پرشین خودرو، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه درباره شرایط پیش فروش خودرو در کشور اظهارکرد:از شرکتهای پیش فروش کننده خودرو فاقد نمایندگی رسمی و فاقد مجوز پیش فروش از وزارت صنعت ، معدن و تجارت خودرو خریداری نکنید.

پیرو اطلاع رسانی های قبلیِ این سازمان در راستای وظایف نظارتی ، افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بحرانها در حوزه های مختلف از جمله بازار خودرو و با توجه به ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ، مصوب 28/1/1395 هیات وزیران ، پیش فروش خودرو از سوی شرکتهای عرضه کننده خودرو ، صرفاً در قالب اخذ مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت امکان پذیر است.

انتشار هرگونه آگهی و تبلیغات ، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی که فاقد نمایندگی رسمی هستند ، به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از افراد متقاضی خرید خودرو تقاضا می شود پیش خرید خودرو را صرفاً ازطریق نمایندگیهای مجاز که نسبت به اخذ مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت اقدام نموده اند انجام دهند.

براین اساس ، به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکتهای عرضه کننده خودرو ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می نماید از خرید خودرو در قالب پیش فروش از شرکتهای فاقد مجوز اکیدا خودداری نمایند.

نشریات ، جراید و رسانه های عمومی موظفند درخواست چاپ آگهی های مربوط به پیش فروش خودرو توسط کلیه عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و نیز وارداتی ، شرکتهای واسطه ای ، لیزینگ ، واحدهای صنفی و ... را مشروط به اخذ مجوز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت نموده و شماره و تاریخ مجوز اخذ شده را در آگهی درج نمایند.

این گزارش می افزاید: شماره تلفن 22058560 برای پاسخگویی به اصالت آگهی صادره و سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان با شماره تلفن 124 در سراسر کشور، آماده دریافت و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه است.

کد خبر 72398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha