هم زمان با فرانسه پژو 2008 را به بازار عرضه کردیم

پرشین خودرو: رییس جمهور کشورمان اظهار کرد: برای اولین بار صنعت خودرو کشور وارد رقابت جهانی شده و 30 درصد خودروها به دنیا صادر می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه افتتاح دو خودرو «دناپلاس» و «پژو 2008» در گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران گفت: اساس پیشرفت کشور ما در سایه تولید است، حتی مسأله اشتغال در سایه تولید می‌باشد. استقلال اقتصادی،‌خوداتکایی و خودکفایی در سایه تولید ملی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در اینجا دو خط تولید خودرو رسماً افتتاح و شروع به بهره‌برداری می‌کند،‌ یکی دناپلاس بود که قطعات آن 100 درصد ایرانی است و دیگری خودرو پژو 2008 است که به صورت مشترک و با سرمایه‌گذاری 50-50 میان ایران و فرانسه تولید می‌شود.

رییس جمهور اظهار کرد: این برای اولین بار است که ایران در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی می‌شود. یعنی 30 درصد خودروهایی که در اینجا تولید و مونتاژ نهایی می‌شوند به دنیا صادر خواهند شد و خودرویی که امروز در اختیار ایرانیان ما قرار می‌گیرد خودرویی است که یک ماه و نیم قبل در فرانسه به بازار آمده است.

وی تأکید کرد: بنابراین ما در مسأله خودروسازی وارد رقابت جهانی شدیم و این روز مبارکی برای صنعت خودرویمان، مهندسین، کارگران و کشورمان خواهد بود.

کد خبر 72431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha