نقش مهم خاورمیانه درافزایش ترافیک حمل و نقل ریلی

پرشین خودرو: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با بیان این که خاورمیانه به عنوان پلی بین شرق و غرب در افزایش ترافیک حمل و نقل ریلی نقش مهمی دارد، گفت: انتظار داریم به زودی شاهد سیستم یکپارچه حمل و نقل ریلی در منطقه خاورمیانه باشیم.

به گزارش  پرشین خودرو، «سعید محمدزاده» روز سه شنبه در نوزدهمین اجلاس اتحادیه منطقه ای راه آهن های خاورمیانه افزود: امروز چشم انداز روشنی در توسعه حمل و نقل ریلی در این منطقه پیش روی ما قرار گرفته و پروژه های بزرگ ریلی در کشورهای منطقه و میزان سرمایه گذاری در این پروژه ها شاهد این ادعای ماست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای رسیدن به یک همکاری های همه جانبه لازم است تا همکاری های ریلی و فنی بیش از پیش در منطقه تقویت شود تا کشورهای خاورمیانه تمرکز بیشتری روی پروژه های منطقه ای و اتصال آنها به یکدیگر داشته باشند.
محمدزاده گفت: خوشبختانه اتحادیه بین المللی راه آهن های منطقه خاورمیانه با داشتن سابقه 90 ساله در تمام عرصه های حمل و نقل ریلی از دانش تخصصی و نیروهای متخصص برخوردار است و امروز این اتحادیه به عنوان یک سازمان پیشرو در عرصه حمل و نقل ریلی بین المللی شناخته شده است.

وی اظهارداشت: مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه با هدف گسترش همکاری های ریلی در بین 13 کشور عضو در شناسایی زمینه های جدید همکاری های بین المللی نقش مهمی دارد تا بتوانیم با برنامه ریزی های مناسب فعالیت های ریلی خود را با پروژه های این اتحادیه در خاورمیانه متناسب کنیم.

محمدزاده بیان کرد: خوشبختانه این اتحادیه تا کنون توانسته است برنامه های مدونی را در قالب طرح های استراتژیک منطقه ای تدوین کند و با تشکیل کارگروه های تخصصی منطقه ای فعالیت های مناسبی را در این منطقه انجام دهد.
مدیرعامل راه آهن از حضور کشورهای عضو این اتحادیه در اجلاس تهران قدردانی کرد و افزود: با همکاری کشورهای عضو این اتحادیه زمینه های همکاری ریلی در منطقه خاورمیانه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

نوزدهمین اجلاس منطقه ای روسای راه آهن های خاورمیانه با حضور کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، اردن، ترکیه و عقبه اردن به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری های لازم در بین کشورهای عضو امروز در تهران آغاز به کار کرد.

ایرنا

کد خبر 72444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha