کد خبر 72475
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
پیشرفت 52 درصدی بزرگراهی غرب کشور

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تا پیش از آغاز دولت یازدهم ساخت کریدور بزرگراهی غرب کشور 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما هم اکنون عملیات اجرایی این بزرگراه به 52 درصد رسیده است.

به گزارش  پرشین خودرو، خیرالله خادمی با اشاره به اهمیت کریدور بزرگراهی غرب کشور، گفت: این کریدور به طول یک هزار و 484 کیلومتر از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می‌کند.

وی افزود: این کریدور در ترانزیت کالا از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی اهمیت ویژه‌ای دارد و دستیابی کشورهای حاشیه شمال کشور را به آب‌های آزاد در جنوب فراهم می‌کند.

وی بر اهمیت گسترش شبکه بزرگراهی کشور تاکید کرد و گفت: 75 درصد ترافیک راه ها بر روی 35 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور قرار دارد و با تکمیل این محورها و اتصال آن‌ به کریدورهای اصلی کشور شبکه حمل‌ و ‌نقل ایمن و روانی خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 10 کریدور اصلی در شبکه حمل ‌و نقل جاده‌ای کشور تعریف شده است، اظهارداشت: این کریدورها در مسیرهای ترانزیتی مهم منطقه قراردارد و تکمیل این شریان‌های ارتباطی موجب افزایش ایمنی، افزایش درآمد، اشتغالزایی در کشور خواهد شد.

خادمی، بهسازی و تکمیل محورهای مواصلاتی به استان‌های شمالی کشور را از دیگر اقدامات مهم در این دولت دانست و خاطرنشان ساخت: احداث باند دوم رودهن- فیروزکوه- قائم‌شهر، واریانت گردنه امامزاده هاشم و بهسازی محور هراز بخش دیگری از پروژه‌های بزرگراهی کشور است که در دولت یازدهم با توجه به قرار گرفتن در مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور با پیشرفت‌های فیزیکی بالای 60 درصد در حال تکمیل است.

 

کد خبر 72475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha