همکاری با یاتا‌ برای اجرای «مسافرت سریع‌»

پرشین خودرو: مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: با اجرای پروژه خدمات «آنلاین چک-این» زمان ایستایی پیش از سفر مسافران در فرودگاه‌ امام خمینی (ره) کاهش می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پس از دیدار با نمایندگان یاتا (انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی) اعلام کرد که همکاری با این سازمان در خصوص اجرای پروژ‌ه‌ای با نام Fast Travel (مسافرت سریع) آغاز شده است.

احمدرضا بیاتی در مورد این همکاری گفت: هدف از این پروژه تسهیل پروسه جریان مسافری و کاهش زمان ایستایی مسافر در محوطه چک-‌این است، کانسپت اصلی این پروژه به این صورت است که مدت زمانی که مسافر در فرودگاه از تاکسی پیاده و از گیت گذرنامه عبور می‌کند حدود 10 دقیقه به طول بینجامد.

بیاتی افزود: این پروژه را یاتا در بسیاری از فرودگاه‌های بزرگ دنیا با موفقیت پیاده کرده است و با توجه به برنامه‌ریزی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران‌ مقرر شد که این طرح در فرودگاه حضرت امام (ره) نیز اجرایی شود.

به گفته او اتفاق مهمی که با اجرایی شدن پروژه فست تراول می‌افتد این است که ما به جای اختصاص دادن زمان سه ساعته به هر مسافر، آن را در نهایت به یک ساعت کاهش خواهیم داد.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص چگونگی این عملکرد توسط مسافر توضیح داد: فاز اول پروژه، موبایل‌چک-این و آنلاین‌چک‌-این به علاوه سلف بگیج دراپ (Self Baggage Drop) است، به این معنی که چک-این و گرفتن کارت پرواز توسط مسافر به صورت آنلاین و یا به وسیله موبایل از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود و با رسیدن به فرودگاه، موبایل آنان درواقع به‌عنوان کارت پرواز خواهد بود و مسافر با استفاده از کیوسک‌های اتوماتیک مستقر در محوطه ترمینال می‌تواند تگ بار همراه خود را نیز دریافت کند که این پروسه تنها یک دقیقه به طول می‌انجامد‌.

وی افزود: ‌در روش فعلی زمان ایستایی هر مسافر در محوطه چک-این و تحویل بار و دریافت کارت پرواز چیزی حدود یک و نیم ساعت محاسبه و برنامه‌ریزی می شود و این امر با توجه به تعداد مسافران، ما را مجبور به درخواست حضورشان سه ساعت قبل از پرواز می‌کند.

کد خبر 72486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha