کد خبر 72537
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
۶۵ درصد ناوگان عمومی کشور گاز سوز است

پرشین خودرو: رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت سی. ان. جی ایران گفت: ۶۵ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور گاز سوز است و می‌طلبد ورود ناوگان گازسوز به این چرخه روز به روز بیشتر شود.

به گزارش  پرشین خودرو،  اردشیر دادرس در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه ۹۵ درصد تاکسی‌ها در کشور گاز سوز هستند، افزود: ناوگان گازسوز در کاهش میزان آلودگی هوا، صرفه جویی در سوخت، جلوگیری از واردات بنزین و ... بسیار نقش آفرین است.
وی همچنین اظهار داشت: بدون شک با ورود بخش خصوصی و رشد صنعت سی. ان. جی در کشور روزانه ۲۱ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت سی. ان. جی ایران از صرفه جویی دو میلیارد دلاری بنزین با جایگزینی سی. ان. جی طی یکساله اخیر در کشور خبرداد و افزود: این امر افزون‌بر منافع اقتصادی، ثمره‌های دیگری همچون کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، جلوگیری از سرمایه‌گذاری در ایجاد زیرساخت جدید برای انتقال فرآورده‌های نفتی وارداتی، کاهش هزینه و حجم تردد تانکرهای حمل سوخت و در نتیجه کاهش تصادفات جاده‌ای را هم به دنبال داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از جایگاههای ی. ان. جی کشور امروزه بوسیله بخش خصوصی اداره می‌شود، افزود: بخش خصوصی طی دو سال گذشته در حوزه ساخت و ساز، راه اندازی و بهره برداری این صنعت نیز ورود پیدا کرده و هم اکنون ۱۰۰ درصد جایگاههای سی. ان. جی کشور به وسیله این بخش در حال احداث است.
دادرس در ادامه مجموع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم صنعت سی. ان. جی کشور را به ترتیب ۲۴ هزار نفر و ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به منابع گازی فراوان در ایران باید صنعت خودروسازی به سمت تولید خودروهای گازسوز حرکت کند.
وی یادآور شد: صرفنظر از نوع وسایل نقلیه استفاده از سوخت سی. ان. جی در کاهش آلاینده‌های محیط زیست نقش بسزایی خواهد داشت.

 

کد خبر 72537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha