کد خبر 72563
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

پرشین خودرو: جمعه ۱۵ اردیبهشت گالری های پایتخت در حالی به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که بلندتر شدن روزها و هوای بهاری فرصت تازه ای برای گالری گردی فراهم کرده است.

به گزارش«پرشین خودرو»، جمعه ۱۵ اردیبهشت گالری های پایتخت در حالی به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که بلندتر شدن روزها و هوای بهاری فرصت تازه ای برای گالری گردی فراهم کرده است.

 
 گالری گردی آخر هفته در پایتخت
 
این هفته جمعه ۱۵ اردیبهشت بیش از ۳۰ نمایشگاه در گالری های پایتخت افتتاح می شود که بیشترین سهم را نمایشگاه های نقاشی به خود اختصاص می دهند و حضور کمرنگ نمایشگاه های عکس و مجسمه در افتتاحیه نمایشگاه های نیمه اردیبهشت مشهود است.


در ادامه به برخی از نمایشگاه هایی که این هفته افتتاح می شود اشاره می کنیم.

گالری فردا: در نمایشگاهی به نام «سماع قلم» مجموعه خط های عبدالله قهرمان به نمایش درخواهد آمد  که در آن ها، این هنرمند آثار خط در گرایش ثلث را به نمایش درخواهد آورد که ویژگی خاص آن ها ابعاد بزرگشان است. این آثار در ابعاد بزرگ به رشته تحریر درآمده اند و در این نمایشگاه حدود ۳۰ اثر از این هنرمند روی دیوار خواهد رفت. این آثار روی کاغذهای نفیس آهارمهره ترکیه ای نوشته شده است. وی در این نمایشگاه ضمن کار روی آیات قرآنی، توجه ویژه ای نیز به مولانا داشته و حتی نام نمایشگاه خود را از این مصرع مولانا «چه سماع هاست در جان چه قرابه های ریزان» الهام گرفته است. یکی از آثار او در این نمایشگاه، اثری است که قهرمان با آن موفق به کسب مدال طلای فستیوال شارجه شده است. این نمایشگاه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت در گالری فردا برپا شده است و علاقه مندان برای دیدن آن می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک دو واحد ۲ مراجعه کنند.

نگارخانه نگر: نمایشگاه نقاشی های مهدی چرمچی با عنوان «دو فنجان رسول یونان با کمی کلینت منسل» ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت در نگارخانه نگر برپا می شود. در استیتمنت نمایشگاه آمده است: شعر به شکل بیمارگونه ای در ذهن من تصویرآفرینی می کند و شعرهای رسول یونان برای حالم خوب است. این نمایشگاه حاصل تجربه شکل گیری آنی و هیجان زده نقاشی بر اساس فضاسازی و تصاویر شعرهای رسول یونان با هماوازی موسیقی های کلینت منسل است. انگار که یک فیلم سینمایی را زندگی کرده باشم. فیلمی که فیلمنامه آنرا یونان نوشته باشد و آهنگسازش منسل باشد. اوج لذتش برای من هنگام تکوین و شکل گیری آثار بود. کاش اثر تکوین یافته کمی از طعم حال نقاش در حین نقاشی را به بیننده بچشاند. نگارخانه نگر در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم واقع است.

گالری شکوه: این هفته ۱۵ اردیبهشت ماه نمایشگاه آبرنگ «تهران» از نگاه سیاوش مظلومی پور و مینا آزما، شیده بشارتی، سودابه جبرائیلی و... و. به نمایش در می آید. گالری شکوه در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ واقع است.

گالری رج: نمایشگاه «نقش خیال» در گالری رج برپا می شود. در این آثار هنرمندان سعی در به تصویر کشیدن احساس فراتر از چهره را داشته اند و نقش های کاشی و غیره و یا حتی گاهی کلمات سایه بر چهره انداخته و سعی در معنا کردن احساسات آدمی دارد، چیزی فراتر از پوسته آدمیت. گویی افکارشان بر چهره آشکار شده است و چیزی برای پنهان کردن از چهره ها وجود ندارد و اتفاق نو و و ایده تازه ای که در این آثار به چشم می خورد این است که هر دو هنرمند عکاس مدل یکدیگر بوده اند و برگزاری آثارشان در کنار هم ارتباط شگرفی بین مخاطب و هنرمند ایجاد کرده است که مدل و عکاس درهم تنیده شده و هر کدام برای دیگری آیینه ای است.  باقری نسب و معظمی هر دو از گرافیست هایی هستند که در دانشگاه سوره گرافیک خوانده اند و در سال های گذشته در مقام عکاس با جشنواره فیلم و تئاتر فجر همکاری داشتند. در کنار عکاسی هنری هر دو عکاس خبری بوده اند و خبرنگاری را نیز تجربه کرده اند. گالری رج در خیابان بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه‌حکیمی، شماره۴، زنگ۳ واقع است.

نگارخانه آتشزاد: مجموعه ای از عکس های کامران نیکو با عنوان «سایه روشن های خیال» در نگارخانه آتشزاد در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد. این نمایشگاه تا ۲۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. گالری آتشزاد در خیابان عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، پلاک ۲۳ واقع است.

نگارخانه الهه: مجموعه آثار سیاه و سفید نوید فرد ۱۵ اردیبهشت در نگارخانه الهه برپا می شود. این آثار به گفته هنرمند یک تعداد کارهای تجربی هستند که با اکریلیک و زغال بین سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ خلق شده اند. اکثر این نقاشی ها در حال و هوای آبستره -فیگوراتیو هستند. نگارخانه الهه در  خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳ واقع است.

گالری سیحون: نمایشگاه نقاشی نعمیه رزاقی ساکت با عنوان «گل جامه گان» در روز جمعه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۴ الی ۸ شب در گالری سیحون ۱ افتتاح خواهد شد. نعیمه رزاقی ساکت متولد ۱۳۵۲ در تهران است و فارغ التحصیل نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی تا کنون در بیش از ۳۶ نمایشگاه گروهی و بیش از ۱۱ نمایشگاه انفرادی در گالری های سیحون، کاوه و نگارخانه سعد آباد شرکت کرده است. گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم پلاک ۱۱ واقع است.

نگارخانه والی: نمایشگاه نقاشی بهزاد بزرگی با عنوان «دختران سرزمین فیروزه» ۱۵ اردیبهشت در نگارخانه والی افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد. نگارخانه والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع است.

نگارخانه مهروا: نمایشگاه «اَشکال من» با نمایش آثار طراحی های امیربهادر فلاحتی ۱۵ اردیبهشت در نگارخانه مهروا افتتاح می شود. این نگارخانه در خیابان کردیم خان زند، شهید عضدی، شماره ۳۸ واقع است.

گالری گلستان: مجموعه ای از تازه ترین نقاشی های هادی فراهانی، هنرمندی که سال ها مقیم کانادا بوده است، بعد از ۲۵ سال، عصر جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ در گالری گلستان به نمایش درمی آید. گالری گلستان از پانزدهم تا بیستم اردیبهشت ماه میزبان نقاشی های هادی فراهانی می‌شود. گالری گلستان در دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴  واقع شده است.

نگارخانه فرشته: نمایشگاه گروهی تایپوگرافی با عنوان «نقاشیخط» شامل مجموعه ای از آثار ۹ هنرمند در زمینه خطاطی و نقاشی که حال و هوایی تلفیقی دارند در نگارخانه فرشته برپا می شود. در این نمایشگاه گروهی آثاری از محمد احصایی، نصرالله افجه ای، سالار احمدیان، امید خاکباز، بابک رشوند، علیرضا سعادتمند، عین الدین صادق زاده، مهدی فلاح و کیارش یعقوبی به نمایش گذاشته می شود. گشایش مجموعه «نقاشیخط» ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در گالری فرشته و به آدرس خیابان شریعتی، پایین تر از پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ بوده و به مدت یازده روز میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری فرهنگسرای نیاوران: تازه ترین آثار مهدی علیزاده همراه با اجرای موسیقی توسط مهیار علیزاده، روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران در معرض دید عموم قرار می گیرد. آیین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی مهدی علیزاده جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه  ساعت ۱۷ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. این نمایشگاه تا  ۲۴ اردیبهشت ماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۲۱ به گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

گالری نقش جهان: نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی منیر داوری با عنوان «تجلیات» جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در گالری نقش جهان تهران افتتاح می شود. منیر داوری در این نمایشگاه از  ۱۵ اثر خود که در دهه هشتاد روی آنها کار کرده، رونمایی می کند. تکنیک کارهای وی، رنگ روغن است. مراسم افتتاحیه آثار منیر داوری جمعه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری نقش جهان با حضور علاقمندان هنرهای تجسمی برگزار می شود. این نمایشگاه تا ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در نگارخانه نقش جهان به آدرس نیاوران (باهنر)، خیابان  همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت الله محمودی ۲، پلاک ۹ برقرار است.

 

 

 

منبع: مهر

کد خبر 72563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha