آمازون فناوری خودران را در فروش اینترنتی وارد می کند

پرشین خودرو: شرکت‌های زیادی از جمله تسلا، گوگل و اپل درحال توسعه‌ی فناوری خودران هستند. به‌تازگی سایت خرید اینترنتی آمازون هم به این تکنولوژی علاقه نشان داده است.

به گزارش پرشین خودرو، وال‌استریت‌ ژورنال نوشت: شرکت آمازون گروهی از کارمندان خود را مأمور کرده است تا پتانسیل خودروهای بدون‌ راننده را با هدف استفاده‌ی تجاری در مجموعه‌ی آمازون، بررسی کنند. این تیم تحقیقاتی، از یک سال پیش بر این پروژه متمرکز بوده و متشکل از ۱۲ نفر است. بر مبنای این گزارش، آمازون علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای خودران ندارد و صرفا به دنبال راهی برای تجاری‌سازی این فناوری به نفع خود است.

به نظر می‌رسد فناوری خودران، می‌تواند کمک شایانی در فرایند تحویل سریع محصولات فروشگاه آمازون باشد. روند رو به رشد خرید عموم مردم از این سایت ادامه دارد و البته محصولات ساخت آمازون هم به چرخه‌ی فروش این سایت اضافه شده‌اند. حالا آمازون به فکر طراحی یک شبکه اختصاصی تحویل بسته‌های خرید است تا مستقل از شرکت‌های پستی عمل کند. استفاده از کامیون‌های بدون راننده، پهپادهای کوچک و حتی لیفت‌تراک‌های خودکار، می‌تواند سرعت ارسال کالاهای آمازون برای مشتریان را افزایش دهد.

فورد اوتولیوری

ایدهی تحویل سریع محصولات،از طریق وسایل نقلیه‌ی بدون راننده، قبلا توسط فورد مطرح شد و این شرکت خودروساز، سال گذشته طرح مفهومی خود به نام اوتولیوری را معرفی کرد که متشکل از یک ون خودران و پهپاد همراه آن بود. شنیده شده است که شرکت‌هایی نظیر مرسدس بنز و ولوو هم روی پروژه‌ها‌ی مشابهی در سایز کامیون و تریلی کار می‌کنند.

تحویل مرسولات پستی می‌تواند یکی از بهترین‌ کاربردهای فناوری خودران باشد؛ هرچند هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد. درحالی‌که برندهایی مثل آمازون، برنامه‌ی خود در زمینه‌ی استفاده از این فناوری را محرمانه نگه‌ داشته‌اند؛ این احتمال وجود دارد که شرکت‌های مشهور دیگری به صورت چراغ‌خاموش، درحال کار روی راه‌های تجاری‌سازی خودروهای بدون راننده باشند.

کد خبر 72605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha