دوچرخه های بدون زنجیر وارد بازار می شود!+تصاویر

پرشین خودرو: با این طرح، دیگر نیازی به روغن‌کاری زنجیر دوچرخه نیست و مشکلات مربوط به افتادن و جاانداختن زنجیر به کلی حل می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، زومیت نوشت: اگر علاقه‌مند دوچرخه و سواری با آن باشید، مسلما از درد سرهای این وسیله و زنجیر آن آگاه هستید. تاکنون طرح‌های مختلفی برای حذف زنجیر دوچرخه ارائه شده‌اند اما به نظر می‌رسد، ابتکار آقای شان چان؛ ساکن فلوریدای امریکا، عملکردی بهتر از مدل‌های مشابه داشته و حالا آماده‌ی فروش شده است.

Chain less bike دوچرخه بدون زنجیر

نام تجاری این دوچرخه "بدون زنجیر" (Chainless) گذاشته شده است و از نظر ارگونومیک، طراحی بسیار خوبی دارد، چراکه استفاده‌ی طولانی مدت از این وسیله، هیچ مشکلی در ستون فقرات و زانوها ایجاد نمی‌کند. در مقایسه با دوچرخه‌های معمولی، چرخ‌ها به هم نزدیک‌تر شده‌اند و کاربر، به جای نشستن در وسط بدنه، تقریبا در عقب و روی چرخ دوم، قرار می‌گیرد.

دنده‌ها، داخل چرخ عقب تعبیه شده است و می‌توان سرعت آنها را تغییر داد، اما مثل دوچرخه‌های دنده‌ای معمول، از سیستم دنده‌های دوگانه خبری نیست. دیگر نکته‌ی بسیار جالب در طراحی این دوچرخه، قابلیت چرخش محور چرخ عقب است که به راکب اجازه می‌دهد در یک دایره‌ی بسیار کوچک، دور بزند. زاویه‌ی چرخش چرخ عقب، به کمک پاها کنترل می‌شود.

Chain less bike دوچرخه بدون زنجیر

دوچرخه‌ی بدون زنجیر، در دو تیپ ثابت و تاشو عرضه می‌شود که درحالت اول ۸۰۰ دلار و در مدل تاشونده، ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. این محصول با بدنه‌ی سبک از جنس فیبرکربن هم قابل سفارش خواهد بود.

کد خبر 72619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha