کد خبر 72648
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

پرشین خودرو: محققان موفق به کشف شیوه ای برای تقلید تاثیرات سودمند ورزش در موش ها شدند که منجر به افزایش چربی سوزی و استقامت می شود بدون آنکه عضله ای از بدن حرکت داشته باشد.

 

قرص ورزش هم اختراع شد!به گزارش«پرشین خودرو»،  محققان موسسه سالت کالیفرنیا به شیوه ای برای دنبال کردن مسیر ژن پرداختند که معمولا از طریق دویدن آغاز می شود. این شیوه این امکان را فراهم می کند تا موش های بی تحرک، چربی بیشتری سوزانده و استقامت شان بدون دویدن واقعی افزایش یابد.
 
محققان امیدوارند این یافته بتواند یک روز منجر به تولید «قرص ورزش» برای افرادی شود که قادر به ورزش کردن نیستند نظیر سالمندان و افراد چاق.
 
رونالد ایوانز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «همه می دانیم افراد می توانند از طریق ورزش، استقامت هوازی خود را بهبود بخشند. برای ما این سوال مطرح بود که چگونه استقامت عمل می کند؟ و در صورت پی بردن به این علم، ایا می توان داروی را جایگزین ورزش کنیم؟»
 
داروی مورد نظر این تحقیق به GW۵۰۱۵۱۶ (GW) معروف است و تاکنون اثبات شده که موجب بهبود استقامت و چربی سوزی سریع تر می شود. این دارو با تاثیر بر حدود ۱۰۰۰ ژن، عمل می کند.
 
تیم تحقیق در این مطالعه بر ژن PPARD تمرکز کرد که در دونده های مسافت های طولانی فعال شده و به آنها کمک می کند تا در مقابل اضافه وزن مقاوم و در مقابل انسولین به شدت واکنشی باشند.
 
در مطالعه قبلی مشخص شده بود که داروی GW می تواند این فعالیت ژنی را تقلید کند. در مطالعه فعلی، تیم تحقیق دریافت افزایش میزان GW موجب افزایش استقامت و واکنش به انسولین، علاوه بر پیشگیری از اضافه وزن، می شود.

 

 

 

منبع: باشگاه

کد خبر 72648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha