مذاکره برای خرید ایرلاین قشم‌ایر

پرشین خودرو: مدیرعامل منطقه آزاد قشم از اعلا رد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم هزینه سفر به قشم را کاهش دهیم.

به گزارش پرشین خودرو، حمید مومنی در نشست خبری ثبت جهانی ژئو بارک منطقه آزاد قشم با اشاره به حفظ این سایت و گسترش آن گفت: ژئوپارک قشم به ثبت جهانی رسید و سیاست ما گسترش این سایت و حفظ با استانداردهای بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه مالکیت این سایت قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست اظهار داشت: هرچند که مالکیت ژئوپارک قشم قابل واگذاری نیست اما مهم‌ترین سیاست ما مشارکت جوامع محلی در حفظ و گسترش آن است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه به طور قطع با ثبت جهانی شدن این منطقه، جاذبه گردشگری قشم در سطح ملی و بین‌المللی افزایش می‌یابد گفت: امروز ما درسطح بین‌المللی مطرح شده‌ایم و می‌توانیم از این فرصت برای جذب مخاطب جدید استفاده کنیم.

وی با اشاره به افزایش زیرساخت‌های مطنقه آزاد قشم برای جذب گردشگر گفت: متاسفانه در حال حاضر هرچند تعداد گردشگران هوایی به قشم افزایش یافته اما زیرساخت‌های این حوزه از جمله ترمینال‌های فرودگاه آمادگی پذیرش این تعداد گردشگر را ندارد و باید این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به راه‌ افتادن کشتی کروز در مسیر دو جزیره قشم و کیش اظهار داشت: خوشخبتانه یکی از اتفاقات خوب در حوزه گردشگری دریایی راه افتادن کشتی کروز در مسیر قشم و کیش است که ماندگاری مسافر را به 48 ساعت در این دو جزیره افزایش می‌دهد. هدف ما این است که این خط دریایی کروز را به امارات با سفر سه روزه گسترش دهیم.

مومنی با اشاره به افزایش تعداد هتل‌ها در منطقه آزاد قشم گفت: در حالی که تعهد ما افتتاح 12 هتل بود توانستیم 13 هتل را به بهره‌برداری برسانیم و اولین هتل 5 ستاره در جزیره هم به افتتاح رسید.

وی درباره افزایش تعداد شناورها در این منطقه گفت: شناورهای مسافری را بدون آسیب به زیست دلفین‌ها افزایش داده‌ایم و خوشبختانه دامنه تردد گله‌های دلفین‌ها در منطقه قشم افزایش یافته و در حالی که دلفین‌ها تنها در مسیر هامون و هنگام تردد داشتند امروز دامنه ترددشان به جنگل حرا هم رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت کارفرمای خوبی برای نگهداری و مدیریت منابع طبیعی از جمله ژئو پارک قشم نیست گفت: در هشت سال گذشته دیدیم که با مدیریت دولت ژئوپارک قشم حتی از یونسکو کارت قرمز هم گرفت. بنابراین سیاست ما برای حفظ این سایت مشارکت با جوامع محلی است.

وی همچنین با اشاره به افزایش جذب گردشگر در منطقه آزاد قشم گفت: این منطقه در طول ایام نوروز امسال با 48 درصد افزایش پرواز توانست رتبه یک در کشور را به دست بیاورد و تعداد مسافر در این ایام نسبت به سال‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافت.

مومنی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه منطقه آزاد قشم برنامه تاسیس ایرلاین را دنبال می‌کرد و این برنامه امروز در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: مطالعاتی برای تاسیس ایرلاین انجام شده است و هدفمان از تاسیس ایرلاین برای منطقه آزاد قشم کلاس و ژست این موضوع نیست بلکه می خواهیم سفر به قشم را ارزان کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: در حال حاضر سفر به قشم برای مسافران گران تمام می‌شود و درحالی که قیمت بلیط تهران – کیش در برخی از مواقع به 50 هزار تومان هم می‌رسد اما قیمت بلیط تهران – قشم برای رفت وبرگشت 850 هزار تومان است و این نمی‌تواند جاذبه‌ای برای سفر به این جزیره فراهم کند.

مومنی با بیان اینکه با تاسیس ایرلاین می‌توانیم دامپینگ کنیم و قیمت بلیط هواپیما را کاهش دهیم گفت: اگر قیمت بلیط تهران – قشم به کمتر از 180 هزار تومان برسد این یک قیمت منطقی و معقول است.

وی با تاکیدبر اینکه هدف ما از تاسیس ایرلاین جدید کمک به صنعت هوایی کشور نیست گفت: این ایرلاین تنها برای پروازهایی که مقصد و مبداء آن قشم باشد تاسیس می شود و پروازهای خارج از مسیر پروازی قشم نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه فردا گروه فنی ما برای مذاکره خرید هواپیما به دبی سفر می‌کند گفت: سیاست ما خرید هواپیماهای صد نفره است و معتقدم خرید هواپیمای نو به صرفه نیست و برنامه‌های خرید هواپیماهای کارکرده اما جوان را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه تا هشت روز دیگر مجوز تاسیس ایرلاین را از سازمان هواپیمایی می‌گیریم گفت: برنامه دیگری که برای داشتن یک خط هوایی دنبال می‌کنیم این است که شرکت هواپیمایی قشم‌ایر را خریداری کنیم و برای این موضوع با قشم‌ایر وارد مذاکره شده‌ایم.

مومنی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی براینکه درآمد این منطقه از محل جذب گردشگر در سال گذشته چقدر بوده است ادامه داد: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال 642 هزار نفر به قشم سفر کرده‌اند که 5 درصد این آمار مسافران هوایی بوده‌اند. هرکدام از این مسافران به طور متوسط 700 هزار تومان درآمد برای قشم ایجاد کردند که در این فاصله زمانی گردش مالی نزدیک به 450 میلیارد تومانی ایجاد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم ادامه داد: در سال گذشته 14 میلیون نفر مسافر ورودی و خروجی به قشم داشته‌ایم که هرکدام آنها درآمدزایی میانگین 700 هزار تومان را داشته‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه ساخت پل خلیج‌فارس در قشم تاکنون چقدر پیشرفت فیزیکی داشته و چرا ساخت آن متوقف مانده است گفت: امروز با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مذاکره‌ای برای ادامه این پروژه داشته‌ایم. عده‌ای نگران مسائل محیط زیستی این پروژه هستند در حالی که ساخت پل خلیج فارس از نظر محیط زیست هیچ مشکلی ندارد.

مومنی تاکید کرد: تاکنون در این پروژه 220 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و پیشرفت فیزیکی آن به 17.5 درصد می‌رسد و باید یک تصمیم جدی برای این پروژه گرفت.

این مقام مسئول از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران چینی برای ساخت این پروژه خبر داد و گفت: با چینی‌ها برای ساخت این پروژه به روش BOT به توافق رسیده‌ایم که اگر مشکلات داخلی رفع شود می‌توانیم ازاین سرمایه‌گذاری خارجی‌ها استفاده کنیم.

ایلنا
 

کد خبر 72666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha