مهندسان سابق اپل و گوگل خدمات نقشه خوانی ارائه می دهند

پرشین خودرو: تعدادی از مهندسان سابق شرکت های گوگل و اپل با دریافت کمک های مالی چند موسسه فناوری شرکتی به نام دیپ مپ تاسیس کرده‌اند تا خدمات نقشه خوانی ویژه خودروهای خودران ارائه دهند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از ونچربیت، از جمله افراد فعال در این شرکت می توان به جیمز وو با سابقه کار در گوگل، اپل و بایدو، وارک ویلر با سابقه کاری مشابه و وی لو کارمند سابق گوگل اشاره کرد. تمامی این افراد پیش از این در زمینه طراحی نرم افزارهای نقشه خوانی و ناوبری و پیشبرد پروژه گوگل ارث فعال بوده اند.

شرکت دیپ مپ درصدد عرضه نرم افزاری است که می تواند دسترسی به نقشه های جغرافیایی در خودروهای خودران را با دقت بالا تسهیل کرده و مکان یابی محلی را به طور آنی و لحظه به لحظه ممکن کند. ارائه این خدمات در خودروهای خودران که باید اطلاعات موقعیت یابی خود را از نرم افزارهای رایانه ای و شبکه های اطلاع رسانی دریافت کنند، ضروری است. البته این نرم افزارها باید از هوش مصنوعی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند به طور لحظه به لحظه داده های موانع اطراف را به خودرو منتقل کرده و از برخورد آنها به افراد یا دیگر خودروها جلوگیری کنند.

نرم افزار دیپ مپ می تواند موقعیت دقیق هر خودروی خودران در ارتباط با محیط اطراف را مشخص کند و این اطلاعات را با دیگر اتومبیل های خودران که این نرم افزار بر رویشان نصب شده باشد، به اشتراک بگذارد.

دیپ مپ تنها شرکت فعال در این زمینه نیست. Mobileye هم یک شرکت رایانه ای است که به دنبال طراحی نرم افزار مشابهی است. در میان مجموعه های خودروسازی جنرال موتورز و فورد هم با خرید شرکت های نوپای فناوری به قیمت بیش از یک میلیارد دلار در این زمینه فعال هستند.

 

کد خبر 72676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha