بازگشت هیوندای به صدر اخبار دنیای خودرو

پرشین خودرو: گروه بین الملل

به گزارش پرشین خودرو، این بار نوبت خودرو کره‌ای i30 است که شکار عکاسان شود؛ خودرویی که به عنوان عضو کوچک خانواده هیوندای و اتومبیل هاچ‌بک شهری شناخته می‌شود. به تازگی خودروی جدیدی قربانی شاتر عکاسان شده که احتمال می‌رود نسخه N مدل i30 هیوندای باشد. سال ۲۰۱۳، هیوندای نسخه‌ی N محصولات خود را معرفی کرد. این نسخه نسبت به مدل‌های استاندارد قدرت بیشتری دارد و به عنوان نماینده خودرو ریس این شرکت در مسابقات رالی جهانی حضور پیدا می‌کند.

دریچه‌های تهویه‌ هوای بیشتر، سیستم اگزوز dual-trip، سیستم تعلیق با ارتفاع پایین‌تر و رینگ‌های ۵پر دوبل منحنی باعث می‌شود که حدس بزنیم این خودرو نسخه N هاچ‌بک i30 باشد. این خودرو احتمالا در نمایشگاه خودرو فرانکفورت امسال به‌طور رسمی رونمایی می‌شود. هم‌چنین ممکن است که هیوندای از این خودرو، دو نمونه برای حضور عضو کوچک خانواده خود به عنوان نماینده خودرو اسپرت و سرعتی در مسابقات نورنبرگ تولید کند. گفته می‌شود که این هاچ‌بک سرعتی احتمالا به بازار آمریکا عرضه نمی‌شود.

این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی بهره می‌برد. توان نمونه استاندارد، ۲۴۶ اسب‌بخار و مدل قدرتمندتر، ۲۷۱ اسب‌بخار است. از رقبای هیوندای i30 N می‌توانیم به خودروهای فورد فوکوس ST و فولکس واگن گلف GTI اشاره کنیم. در مورد توان این دو رقیب آمریکایی و آلمانی i30 باید بگوییم که فوکوس ST و گلف GTI به ترتیب ۲۵۲ و ۲۱۰ اسب‌بخار قدرت دارند. قدرت موتور در i30 به چرخ‌های جلو توزیع می‌شود و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی این کره‌ای کوچک و اسپرت را همراهی می‌کند. البته نسخه ۸ سرعته دوکلاچه هم قرار است بعد از عرضه مدل‌های اولیه این اتومبیل در اختیار مشتریان قرار بگیرد.در ادامه می‌توانید تصاویر جاسوسی بیشتری از این خودرو را ببینید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 72768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha